صفحه اصلی / استان ها / ایلام / امام جمعه ایلام: بنگاه‌ها زندگی مردم را مچل کرده‌اند
امام جمعه ایلام: بنگاه‌ها زندگی مردم را مچل کرده‌اند

امام جمعه ایلام: بنگاه‌ها زندگی مردم را مچل کرده‌اند

امام جمعه ایلام با انتقاد از گران شدن40 تا 50 درصدی مایحتاج مردم در بقالی‌ها، عطاری‌ها و قصابی‌ها و مصالح فروشی‌ها، از ستاد تنظیم بازار خواست برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی کند.

امام جمعه ایلام

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور هر روز ابعاد مختلفی پیدا می‌کند، اظهار کرد:  متاسفانه سکه و ارز این اوضاع را حاکم کرد و می‌توان به تاراج رفتن میلیاردها دلار از منابع ارزی را کودتای اقتصادی نامید. دشمن در مدیریت خارجی این کودتا دست داشت و در داخل هم سوداگران وابسته به برخی مسئولان دولتی هم نقش داشتند و نشان داد دست‌های مرموز در تیم اقتصادی هم بی‌تاثیر نبودند.

وی وارد کردن ماشین‌های لوکس خارجی با دلار ۴۲۰۰ تومانی و وارد کردن چای توسط یک موسسه ورزشی را از نمونه‌های این غارتگری‌ها دانست و تصریح کرد: بانیان اصلی این ماجراها چه جوابی برای خون شهدا دارند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: کارشناسان زبده اقتصادی دغدغه‌های خود را بیان کردند اما گوش شنوا در تیم اقتصادی دولت نبود و دلار ۹۰۰۰ تومانی و سکه ۴ میلیون تومانی نشان می‌دهد کار از سوء مدیریت گذشته و نشان دهنده ضعف مدیریت است و خدا نکند کسانی قصد خیانت به کشور داشته باشند.

لطفی با انتقاد از گران شدن ۴۰ تا ۵۰ درصدی مایحتاج مردم در بقالی‌ها، عطاری‌ها و قصابی‌ها و مصالح فروشی‌ها، گفت: چرا برای طبقات پایین و متوسط جامعه بحران زندگی درست می‌کنید؟

وی با اشاره به برخی تغییرات در تیم اقتصادی دولت تصریح کرد: جابجایی مدیران کفایت نمی‌کند و هر مدیری که برکنار می‌شوند نباید رها شود بلکه باید جوابگو باشد که چرا در عرض ۶ ماه این مشکلات بوجود آمد و دشمن امیدوار شد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه باید در انتصاب مدیران اقتصادی جدید به سوابق آنها توجه داشت، گفت:سوء مدیریت‌ها اقتصاد کشور را فلج کرده و نباید مشکلات را بر مردم تحمیل کرد. چرا باید آرزوی یک جوان اجاره یک واحد مسکونی ۵۰ متری باشد؟ چرا بنگاه‌های معاملاتی و میوه‌فروشان رها شده‌اند؟

لطفی با قدردانی از صبر و استقامت مردم، ادامه داد: تنظیم بازار کجاست؟

وی از استاندار و فرمانداران و متولیان خواست به حال این آشفته‌بازار فکری کنند و دستگاه قضا و ستاد تنظیم بازار نقش خود را ایفا کنند چون قانون داریم اما چرا در اجرای آن تعلل یا کوتاهی می‌شود؟

نماینده ولی‌فقیه به بازاریان توصیه کرد از نفرین مردم بترسند و ادامه داد: بنگاه‌ها زندگی مردم را مچل کرده‌اند و این بی‌عدالتی‌ها در محضر خدواند جواب دارد

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به مناسبت برپایی اولین نماز جمعه تهران در ۵ مرداد  1358 اظهار کرد: نمازجمعه قرارگاه فرهنگی و تریبون مطالبات مردم و رهبری معظم است. امام راحل فرمودند:”نماز جمعه بزرگترین اجتماعات” است و امروز در ایران محل اجتماعات میلیون‌ها ایرانی با تقوی انقلابی و متعهد است.

امام جمعه ایلام با اشاره به تعبیرات مقام معظم رهبری درباره نماز جمعه و با تاکید بر اینکه نماز جمعه قرار ایمان، قرار گاه تقوی، بصیرت و اخلاق در دوران جنگ معنوی و ایمانی و سیاسی است، ادامه داد: نماز جمعه سنگر بصیرت‌افزایی و آگاهی از توطئه‌های دشمنان است و “پیام نماز جمعه هر هفته تقوا در همه عرصه‌ها است و در طول این ۴۰ سال دشمنان علیه این سنگر لجن پراکنی می‌کنند اما مردم با اهتمام جدی نسبت به حضور در این سنگر دشمنان را مانند همیشه ناکام گذاشته‌اند.

لطفی در ادامه با اشاره به شکست گروهک منافقین در پنجم مرداد ۱۳۶۷ گفت: این عملیات که تحت عنوان فروغ جاویدان توسط گروهک فریب خورده منافقین رخ داد درس عبرتی برای دشمنان بود که هرگز به ملت ایران خیانت نکنند.

وی ادامه داد: منافقین با شعار امروز مهران فردا تهران با پشتیبانی رژیم بعث عراق و آمریکا و اسرائیل به شهرهای مرزی مهران و قصر شیرین و سرپل ذهاب توسط صدها تانک و نیروی هوایی ارتش عراق تصرف کردند و به خیال خام خود مورد استقبال قرار می‌گیرند اما با وحدت ملی و همبستگی و یکپارچگی آحاد ملت درس عبرت دیگران شدند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.