صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۷۸ مدرسه مناطق زلزله‌زده کرمانشاه باید تا قبل از مهر آماده شود
۷۸ مدرسه مناطق زلزله‌زده کرمانشاه باید تا قبل از مهر آماده شود

استاندار:

۷۸ مدرسه مناطق زلزله‌زده کرمانشاه باید تا قبل از مهر آماده شود

در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بر تکمیل مدارس در حال ساخت در مناطق زلزله زده، تسریع در احداث جایگاه‌های دام آسیب دیده و جمع آوری کانکس‌های خالی از سطح شهرهای زلزله‌زده تاکید شد.

زلزله کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، عصر دیروز(۳ مرداد) در این نشست خواستار تسریع در ساخت مدارس مناطق زلزله‌زده شد.

ساخت ۷۸ مدرسه تا قبل از بازگشایی مدارس

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست با اشاره به عقد قرارداد ساخت ۷۸ مدرسه، گفت: تاکنون ۱۰ مدرسه تحویل شده و ۴۵ مدرسه روستایی نیز قطعا تا شهریور تحویل می‌شود و تمام تلاش خود را می کنیم که مابقی مدارس نیز قبل از بازگشایی مدارس تکمیل شود.

یزدان‌پناه افزود: قول می‌دهیم مهر ماه امسال مشکلی از بابت مدارس در مناطق زلزله زده نداشته باشیم.

در ادامه فرمانداران سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی نسبت به روند احداث مدارس در این شهرستانها ابراز نگرانی کرده و عنوان کردند با روند کنونی این مدارس برای مهر ماه آماده نخواهد شد.

استاندار کرمانشاه نیز گفت: این ۷۸ مدرسه را تا مهر ماه می‌خواهیم و اگر امسال زمان بازگشایی مدارس نیمه شهریور باشد نیز باید تا آن زمان به بهره برداری برسند.

واحدهای احداث شده در زلزله اخیر ترک هم نخوردند

استاندار کرمانشاه در ادامه به زلزله ۵٫۹ ریشتری ۳۱ تیر ماه تازه آباد اشاره و عنوان کرد که در فضای مجازی آمده که برخی واحدهایی که اخیرا توسط بنیاد مسکن احداث شده در این زلزله اخیر تخریب شده و خواستار توضیح مسئولین بنیاد مسکن شد.

مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن نیز در این خصوص گفت: واحدهایی که پس از زلزله آبان سال گذشته احداث شده‌اند حتی ترک هم نخورده‌اند. در روستاهایی که قبلا از تسهیلات مقاوم سازی استفاده کرده‌اند نیز هیچ مشکلی نداشتیم.

مستاجرین باید پالایش شوند

در ادامه این نشست موضوع ساخت واحدهای مسکونی برای مستاجرین مناطق زلزله زده مطرح شد و فرماندار سرپل ذهاب از روند سخت راستی آزمایی مستاجرینی که خانه‌هایشان در زلزله تخریب شده انتقاد کرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم پالایش مستاجرین این مناطق، اظهار کرد: قول داده‌ایم برای این قشر زمین تامین و تسهیلات ساخت به آنان پرداخت شود و این کار را هم خواهیم کرد، اما اگر این پالایش‌ها صورت نگیرد و متقاضیان واقعی مشخص نشوند در آینده با بحران خانه‌های خالی مواجه خواهیم بود.

پرداخت وام قرض الحسنه به افرادی که خودروهایشان آسیب دیده

فرماندار سرپل ذهاب هم‌چنین با بیان این‌که در زلزله سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ خودرو ساکنین این شهرستان آسیب دیده، خواستار چاره اندیشی برای صاحبان این خودروها شد که استاندار کرمانشاه در این خصوص از پرداخت پنج میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به این افراد خبر داد.

کانکس‌های خالی جمع آوری شود

بازوند هم‌چنین با اشاره به پایان مرمت برخی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده، جمع‌آوری کانکس‌هایی را خواستار شد که صاحبان آنها به واحدهای مسکونی خود رفته‌اند.

وی افزود: این کار باید سریعا انجام شود تا شهر از حالت یک شهر زلزله‌زده خارج شود.

افزایش قیمت سیمان غیرقانونی است

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری نیز در خصوص موضوع افزایش قیمت سیمان، آن را غیرقانونی دانست و گفت: حتی یک ریال افزایش قیمت سیمان نباید داشته باشیم.

سالاری افزود: هم‌چنین باید توجه داشت که سیمان رایگان تنها به واحدهایی تعلق می‌گیرد که کاملا تخریب شده و نیاز به بازسازی کامل دارند.

در این نشست بر تسریع در بازسازی جایگاه‌های دام آسیب دیده در زلزله نیز تاکید شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.