صفحه اصلی / اصناف / اخبار مشکلات فیسبوک در زمینه اخبار جعلی
اخبار مشکلات فیسبوک در زمینه اخبار جعلی

اخبار مشکلات فیسبوک در زمینه اخبار جعلی

متخصص امنیت فیسبوک به ما اشاره کرد که اگر این موضوع را بگوید شاید تمام تفکرات شما را عوض کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا ، فیسبوک تلاش بسیاری برای مبارزه با اخبار جعلی داشته و هدف خود را از بین بُردن این موضوع در نظر گرفته است. شما می دانید این کمپانی در سال ۲۰۱۶ هم اشاره کرد که تلاش کافی برای این موضوع هنوز به اندازه کافی صورت نگرفته است.

اما در کنفرانس خبری که در روز سه شنبه برگزار شد ، متخصص امنیت فیسبوک روز سه شنبه اعلام کرد که این کمپانی معلوم نیست که به اندازه کافی تلاش در این زمینه داشته است یا خیر.

ناتانیل گلیچر مسئول بخش امنیت سایبری فیسبوک اظهار داشت : (( ما میدانیم که این موضوع ادامه دار خواهد بود.))این اظهار قطعاً قابل پیش بینی بود اما ایشان از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد. حتی زمانی که یک کمپین جعلی و غلط برگزار می شود ایشان ادامه دادند که (( ما باید همیشه در مورد تحقیقات خود هوشیار باشیم و از پنهان بودن این تحقیقات مطمئن باشیم. ))

در ادامه این شرکت اشاره کرد که اخبار جعلی و غلط را از سایت بر نمی دارد حتی اگر این اخبار در مورد توطئه و حتی توهین آمیز باشد. به بیان دیگر این صحبت ها نمایانگر این بود که این شرکت هنوز تصمیم و اراده جدی برای مقابله با اخبار جعلی در ذهن ندارد. این موضوعات از زمان شایعات کمپین های انتخاباتی دونالد ترامپ و هکرهای روسی بیش از بیش مهم شده است.

این کمپانی همچنین در زمان انتخابات مکزیک هم فعالیتی داشت که در این صحبت ها اشاره. این شرکت برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی ، هزاران لایک جعلی را از پیج کاندیداها و همچنین کاربران فیک را حذف نمود.

یکی از مسئولین فیسبوک در گفتگویی به این موضوع اشاره کرد که قبلاً این شرکت روزی یک میلیون کاربر فیک را حذف می کرده است و البته این نکته را متذکر شدند که این مطالب خصوصی بوده و نیازی نبوده در آن منتشر شود.

پیشنهادات زیادی هم به فیسبوک شده بود که می توانند با استفاده از پرچم دار کردن اخبار جعلی خیلی از مسائل را حل کنند.

یکی از مواردی که در مورد فیسبوک جالب توجه است ، رفتار متفاوت این شرکت نسبت به اخبار جعلی و اکانت های جعلی است.

در ساز و کار جدید شرکت فیسبوک نسبت به برخورد با این موضوع استفاده از ترفند کم اهمیت تر کردن اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی می باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تقدیر اتاق اصناف ایران از اقدامات پلیس اماکن در حفظ نظم بازار در ماه مبارک رمضان

به گزارش کسب و کار نیوز ، لذا، اتاق اصناف ایران ضمن تقدیر و تشکر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.