صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / مسائل قبل از تبدیل شدن به غده سرطانی درمان شوند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

مسائل قبل از تبدیل شدن به غده سرطانی درمان شوند

مدیرکل دادگستری استان مرکزی گفت: در نظام اسلامی کوچکترین مسئله باید در کوتاه‌ترین زمان درمان شود تا به غده سرطانی تبدیل نشود.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در آیین افتتاح دقتر خدمات قضایی شهرستان ساوه  با تاکید بر ضرورت وجود دفاتر قضایی، یکی از مشکلات عمده دادگستری را ناقص بودن دادخواست‌های ارجاعی به دادگستری دانست و افزود: علاوه بر این چالش، کمبود نیروی انسانی نیز موجب اطاله روند رسیدگی به دادخواست‌ها و نارضایتی مردم شده است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی نظام و دستگاه قضایی جلب رضایتمندی مردم است، به همین دلیل راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی به عنوان اولین ماموریت دستگاه قضایی و در جهت تسریع در روند دادرسی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

عبداللهی یکی از اقدامات موثر دولت‌ها را شفاف‌سازی دانست و گفت: دولت‌ها باید با واگذاری امور به مردم زمینه اعتماد مردم را نسبت به دستگاه حاکمیتی فراهم کنند، اما با توجه به اینکه قوی قضاییه یک قوه حاکمیتی است و اجازه واگذاری بیشتر امور را به مردم ندارد، بخش‌هایی که امکان واگذاری آنها وجود دارد را به مردم واگذار کرده که مصداق این واگذاری‌ها ایجاد دفاتر قضایی است که در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل دفتر خدمات قضایی رسیدگی به دادخواست‌ها قبل از ورود به دادگستری است، گفت: فاز اول این طرح الکترونیکی کردن کلیه موارد دادرسی است که از دفتر خدمات قضایی شروع می‌شود و با این اقدام نیازی به مراجعه مردم به دستگاه قضایی و دفاتر خدماتی نخواهد بود.

عبداللهی بیان کرد: بهترین روند تکریم ارباب‌رجوع اطلاع از فرایند رسیدگی به دادرسی خود شخص است در صورتی که قبلا این اقدام میسر نبود،اما امروز، فرد از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی با وارد کردن کد ملی خود می‌تواند در جریان پرونده شخصی خود قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه همه دستگاه‌های حاکمیتی قرار بگیرد زیرا هرکاری که موجب نارضایتی مردم شود اقدامی ضد انقلابی است، افزود: هنر انقلاب اسلامی این است که مردم به اهداف والای انسانی برسند انقلاب و مجموعه دولت باید در خدمت مردم باشند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در نظام اسلامی اصل بر این است که مسئولان در خدمت مردم و در راستای رضایتمندی جامعه و رفع موانع موجود تلاش کنند و دستگاه قضایی در این راستا بدون هیچ گونه چشم‌پوشی از مشکلات و تخلفات برخورد می‌کند و کوچکترین مسئله باید در کوتاهترین زمان درمان و در صورت نیاز جراحی شود تا به یک غده سرطانی تبدیل نشود زیرا موجب سلب اعتماد مردم به نظام خواهد شد.

وی تاکید کرد: نظامی که اصل آن خدمت به مردم و جلب رضایتمندی مردم است اجازه فعالیت به کارگزاران سهل‌انگار را نخواهد داد بلکه ماموریت‌ها باید به دست افراد کاردان و متخصص سپرده شود، مشکلات امروز متاسفانه در داخل کشور به دست ما کارگزاران ایجاد شده است و باید حل شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دفتر خدمات قضایی ساوه اولین دفتر در این شهرستان و ششمین دفتر خدمات قضایی در استان است، تاکنون دو دفتر قضایی در اراک، یک دفتر در خمین و دلیجان و شازند فعال شده است و مراجعان دادخواست خود را به این دفاتر تحویل و دفاترمطابق برنامه تکمیل و وارد سامانه می‌کنند، پس از ارسال به دادگستری و تکمیل به شعبه مربوطه ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.