صفحه اصلی / استان ها / ایلام / صدور گواهینامه‌ی ۱۵ مهارت صنعت ساختمان در فنی وحرفه‌ای ایلام
صدور گواهینامه‌ی ۱۵ مهارت صنعت ساختمان در فنی وحرفه‌ای ایلام

صدور گواهینامه‌ی ۱۵ مهارت صنعت ساختمان در فنی وحرفه‌ای ایلام

رئیس اداره سنجش و مهارت فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: در سال 1396، 19 هزار و 63 نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان شرکت کردند در حالی‌که تعهد این اداره‌ی کل در این زمینه 11 هزار و 553 نفر بوده است.

رئیس اداره سنجش و مهارت فنی و حرفه‌ای استان ایلام

«روناک عالی‌پور» با حضور در دفتر ایسنا، با بیان این‌که هم‌اکنون در همه‌ی شهرستان‌های استان به استثنای چرداول آزمون‌ها به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکپارچه کردن آزمون‌ها نقش بسیار مهمی در سلامت آزمون، دقت و سرعت آنها دارد.

وی  تقویت کیفیت آموزش‌ها و همسان‌سازی با استانداردهای روز دنیا را از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه دانست و گفت: هدف از آموزش‌های فنی حرفه‌ای تربیت نیروی آچار به دست و توانمند برای توسعه استان و کشور است.

رئیس اداره سنجش و مهارت فنی و حرفه‌ای استان ایلام تصریح کرد: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۶۳ نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان شرکت کردند در حالی‌که تعهد این اداره‌ی کل در این زمینه ۱۱ هزار و ۵۵۳ نفر بوده است.

عالیپور دلیل این افزایش آمار را افزایش آموزش‌ها در اداره‌ی کل و  فعال‌تر شدن آموزشگاه‌های آزاد عنوان و تصریح کرد: این گواهینامه‌ها هوشمند هستند و قابلیت جایگذاری ۲۰ دوره در آنها وجود دارد و در سراسر کشور می‌توان با ورود به سامانه استعلام فنی و حرفه‌ای از صحت آنها اطمینان پیدا کرد.

رئیس اداره سنجش و مهارت فنی و حرفه‌ای استان ایلام بابیان اینکه گواهینامه‌های مهارت در صنعت ساختمان ۳ ساله و گواهینامه‌های مهارتی ۵ ساله صادر می‌شوند گفت:  15 حرفه صنعت ساختمان در فنی و حرفه‌ای ایلام آموزش داده می‌شود و این حِرَف و حرفه‌های قالی بافی و گلیم بافی منجر به بیمه‌ی فراگیران می‌شود.

عالیپور با بیان اینکه در سال گذشته علاوه بر آموزش کارآموزان، آموزشگاه‌های آزاد و آزمون‌های ادواری برای زندانیان و پادگان‌ها و معتادین  نیز آزمون برگزار شد، تاکید کرد: مطابق تفاهم نامه‌ی سازمان متبوع با ستاد کل نیروهای مسلح در کشور وبه تبع آن در ایلام برای نیروهای مسلح دوره‌های مختلف آموزشی برگزار و برای ۱۱۸۶ نفر گواهینامه و برای مربیان نیروهای نیروی مسلح نیز ۱۷ نفر کارت مربیگری صادر شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.