چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / لرستان / تئاتر در سبد زندگی مردم قرار داده شود
تئاتر در سبد زندگی مردم قرار داده شود

تئاتر در سبد زندگی مردم قرار داده شود

ک پیشکسوت تئاتر لرستانی گفت: تئاتر در سبد زندگی مردم قرار داده شود.

تئاتر

‌غلامحسین لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: پس از دفاع مقدس شاهد آن بودیم که جوانان بسیاری در قالب گروه‌های هنری مختلف در زمینه تئاتر استان فعالیت کردند و امروز نتیجه فعالیت آنها منجر به آن شده تا این استان در حوزه تئاتر امنیت خوبی داشته و آینده‌ای روشن و پرامید پیش روی این هنر در لرستان باشد.

وی با اشاره به بحث مادی و معیشتی هنرمندان عرصه تئاتر استان، ادامه داد: این هنر همواره با کمک و سوبسید دولت روی پا بوده و برای ادامه حیات نیز نیازمند حمایت ویژه است.

لطفی با بیان اینکه از دیرباز تاکنون تئاتر در بحث مالی مشکل داشته، افزود: متأسفانه بسیاری از فعالان عرصه تئاتر برای امرار معاش خود به مشاغل دیگر وابسته هستند، چراکه فعالیت در تئاتر برای آنها منفعت مالی نداشته و تنها عشق و علاقه به این هنر بوده که آنها به فعالیت در این عرصه می‌پردازند.

این هنرمند لرستانی تصریح کرد: به این منظور ضرورت دارد که دولت به بحث اقتصادی هنر رو پیدا کرده و از سوی دیگر مردم نیز باید توجه بیشتری به هنر و به ویژه تئاتر داشته باشند و آن را ارج نهند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه فعالیت در تئاتر به عنوان یک شغل محسوب نمی‌شود که این نوع نگاه نیازمند تغییر است و البته باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 لطفی گفت: جامعه باید برای هنر تئاتر ارزش بیشتری قائل شود و از طرفی باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که اجرای برنامه‌های کمدی که امروز در بسیاری از سالن‌های نمایش و برای سرگرمی خانواده‌ها برگزار می‌شود با هنر والای تئاتر متفاوت است. بدون شک اگر به دنبال اعتلای جایگاه هنر تئاتر هستیم مردم باید این هنر را در سبد زندگی خود قرار داده و ماهانه به تماشای نمایش‌های تئاتر بیایند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.