صفحه اصلی / استان ها / قزوین / وضعیت اقتصادی کشور به تصمیمات ویژه نیاز دارد

استاندار قزوین:

وضعیت اقتصادی کشور به تصمیمات ویژه نیاز دارد

استاندار قزوین گفت: دولت باید به مدیران و استانداران اعتماد کند، وقتی شرایط کشور ویژه است باید تصمیمات ویژه بگیریم و من حاضرم هزینه‌های این تصمیمات را پرداخت کنم.

استاندار قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز،«عبدالمحمد زاهدی» در همایش روز صنعت که امروز در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود کشور ابهاماتی در خصوص اقتصاد و صنعت وجود دارد که باید روشن شود، در شرایط امروز قیمت سکه و ارز و طلا به صورت بی‌سابقه افزایش داشته است.

وی افزود: این امر دلایل مختلفی وجود دارد که بخشی از آن عوامل مدیریتی است که به عدم تصمیم‌گیری به موقع و مناسب مدیران بر می‌گردد، دلایل دیگری وجود دارد که اغلب روشن نمی‌شود.

استاندار قزوین بیان کرد: زیرساخت اصلی  صنعت ما پژوهش، آموزش، تحقیقات و فناوری است و باید بدانیم اگر بخواهیم صنعت رشد کند نیازمند توجه جدی به این موارد هستیم، در این مراسم باید تولیدکنندگان به صورت شفاف حرف خود را بگویند تا ما در جریان مشکلات قرار گیریم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر یک ترلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم داریم که این میزان در سال ۸۴ حدود ۶۴ هزار میلیارد تومان بود، در واقع در این مدت یک بمبی به‌نام نقدینگی در حال شکل‌گیری بود که برای احتراق نیاز به چاشنی داشته است.

زاهدی خاطرنشان کرد: ما از این بمب غفلت کرده بودیم که با خروج آمریکا از برجام بمب منفجر شد، عده‌ای مشکل  و علت نقدینگی را پرداخت طرح بهین یاب تسهیلاتی می‌دانستند، این در حالی است که میزان پرداخت شده در مقابل نقدینگی قابل مقایسه نیست.

وی افزود: ما سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم که به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند در حالی که تسهیلات و اعتبارات عمرانی معمولاً به صورت کامل تخصیص پیدا نمی‌کند، اما یارانه صرفاً هزینه می‌شود.

استاندار قزوین تأکید کرد:  نمی‌گویم مشکل خارجی بوده، در داخل هم مشکل داشتیم و مسئولان هم تصمیمات اشتباه گرفته‌اند، دولتی بودن اقتصاد را باید مدنظر بگیریم ما در کشور با فساد برخورد سیاسی می‌کنیم و به همین علت فساد در کشور حل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر به فسادهای مالی که اخیراً مطرح شده است توجه کنیم می‌بینیم که برخوردها سیاسی بوده است بنابراین مشکلی حل نمی‌شود، مسائل دموکراسی از دیگر مشکلات ما است چرا که ما در کارگروه استانی اختیارات محدود داریم.

زاهدی اظهار کرد: اگر در استانها اختیارات بیشتر شود می‌توانیم مشکلات صنعت و تولید را حل کنیم در حالی که برخی پرونده‌ها باید در کار گروه‌های ملی رسیدگی و بعد از ماهها تصمیم گیری شود که این روند منطقی نیست.

استاندار تأکید کرد: گاهی چون در تهران تصمیم گیری می‌شود کارها در استان‌ها طولانی می‌شود و برخی مواقع هم تصمیمات اصولی نمی‌گیریم، برای نمونه شهرک صنعتی کاسپین را در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران در قزوین احداث کرده و به سرمایه‌گذاران مشوق داده‌ایم که ۷ سال از مالیات معاف باشند اما امروز در یک تصمیم غلط می‌گوییم باید مسافت هوایی مورد توجه قرار گیرد و با این تصمیم اشتباه مشکل‌ساز شده‌ایم.

استاندار قزوین یادآورشد: ما ثباتی در تصمیم‌ها نداریم و مانند آتشنشان‌ها فوری تصمیم می‌گیریم، باید از مدیران دولتی استفاده کنیم که دارای تجربه و علم باشند همچنین دولت باید به مدیران و استانداران اعتماد کند، وقتی شرایط کشور ویژه است باید تصمیمات ویژه بگیریم و من حاضرم هزینه‌های این تصمیمات را پرداخت کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.