صفحه اصلی / استان ها / لرستان / جامعه به سمت یادگیری فرهنگ و ادب پیش رود
جامعه به سمت یادگیری فرهنگ و ادب پیش رود

یک نویسنده‌:

جامعه به سمت یادگیری فرهنگ و ادب پیش رود

‌یک نویسنده لرستانی گفت: جامعه به سمت کتابخوانی و یادگیری فرهنگ و ادب پیش رود.

کتاب

‌فتح‌الله شفیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: امروزه کمتر به فرهنگ‌مداران و اهالی فرهنگ در لرستان بها داده می‌شود و شاهد آن هستیم که مفاخر و فرهیختگان فرهنگ و ادب این دیار مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار گرفته‌اند و چه خوب است “قدر آیینه بدانیم چو هست، نه در آن دم که افتاد و شکست”.

وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما وقتی کسی را از دست می‌دهیم شروع به گریه و زاری و برگزاری یادمان برای او می‌کنیم و چقدر خوب است که این کارها را در زمان حیات مفاخر مشاهیر و بزرگانمان انجام دهیم و از آنها با حضور و وجود خودشان تجلیل کنیم.

شفیع‌زاده افزود: این گونه رفتارها که امروز شاهد آن هستیم به دور از شأن جامعه فرهنگی و اسلامی ماست، لذا باید برای ارج نهادن به جایگاه مفاخر و فرهیختگان فرهنگ و ادب و حوزه‌های مختلف این دیار تلاش کرد.

این نویسنده لرستانی با اشاره به اشتیاق و نگاه نسل جوان امروز به فرهنگ و هنر، تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد آن هستیم که گرایش جامعه به سمت ادب فرهنگ و عرفان کمتر شده و اشتیاق کمتری در جوانان نسبت به این مسائل وجود دارد که البته آنها در این زمینه مقصر نیستند چراکه زمینه برای آنها فراهم نشده است، لذا باید تلاش شود که جامعه بیشتر به سمت کتابخوانی و یادگیری فرهنگ و ادب پیش رود.

وی درباره نقش رونق هنر در توسعه فرهنگی جوامع اظهار کرد: هنر به عنوان مؤلفه‌ای انتزاعی و درخور تعمیق همواره در رشد و توسعه فرهنگی جوامع نقش بسزایی داشته است به گونه‌ای که وجود مختلف آن از قبیل شعر، نقاشی، موسیقی، خوشنویسی، تئاتر و دیگر رشته‌های هنری از بنیان‌های اصولی و مهم رشد جوانان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.