صفحه اصلی / استان ها / لرستان / بوم‌گردی؛ یکی از اهداف توسعه گردشگری در لرستان ‌باشد

یک مسئول:

بوم‌گردی؛ یکی از اهداف توسعه گردشگری در لرستان ‌باشد

مشاور میراث فرهنگی و گردشگری استاندار لرستان گفت: بوم‌گردی می‌تواند یکی از اهداف توسعه گردشگری در لرستان باشد.

بوم‌گردی

‌سیروس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: هدف‌گذاری‌های ما در زمینه گردشگری دارای اشکالاتی است. بوم‌گردی می‌تواند یکی از اهداف توسعه گردشگری در لرستان باشد.

وی ادامه داد: می‌توانیم با توجه به فصول سال تعاریف مختلفی از بوم‌گردی داشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: هدف‌گذاری یکی از کارهای اصلی مدیران است، ضعف‌هایی در این حوزه احساس می‌شود. نیاز است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هدف‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد و علاوه بر وظایف ذاتی باید سایر دستگاه‌های مرتبط را نیز به خدمت بگیرد.

ابراهیمی اضافه کرد: میراث فرهنگی به تنهایی متولی گردشگری نیست بلکه محیط زیست، منابع طبیعی، حمل و نقل جاده‌ای، مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی و… متولی این کار هستند که باید با هم و در کنار هم مجری سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه گردشگری باشند.

مشاور میراث فرهنگی و گردشگری استاندار لرستان افزود: گردشگری به طور کلی یک پکیج است، کسی از آن سر دنیا برای دیدن یک جاذبه نمی‌آید، مگر آن جاذبه ‌مانند دیوار چین و یا اهرام ثلاثه مصر خیلی خاص باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما منتظر بمانیم و فکر کنیم یک گردشگری برای بوم‌گردی به لرستان سفر خواهد کرد این اتفاق نخواهد افتاد. ما باید راه‌های زمینی، ریلی و هوایی و فرودگاه فعال داشته باشیم و مبلمان شهری و تبلیغات فراوان و سطح آموزش تورگردان‌ها و آژانس‌های مسافرتی و… را بالا ببریم، در این صورت گردشگران وارد لرستان شده و اقامت خواهند داشت.

ابراهیمی گفت: باید ذائقه‌های مختلف و سلیقه‌های گردشگران را بشناسیم و یک نگاه روانشناسانه به گردشگر داشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.