صفحه اصلی / استان ها / قزوین / تعامل دانشگاه و صنعت باعث تقویت اشتغال می‌شود
تعامل دانشگاه و صنعت باعث تقویت اشتغال می‌شود

استاندار قزوین:

تعامل دانشگاه و صنعت باعث تقویت اشتغال می‌شود

در دیدار عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین با برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تعامل دانشگاه و صنعت با هدف حل مشکلات اشتغال‌زایی و تقویت اشتغال تأکید شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، عبدالمحمد زاهدی در این دیدار بر ضرورت ارتباط بین صنعت و دانشگاه تأکید و تصریح کرد: پایه و اساس صنعت، علم و دانش است و اگر علم وجود نداشته باشد صنعتی هم وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه به وضعیت صنعت استان اشاره کرد و افزود: مشارکت در سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از مشکلات موجود استان قزوین تأمین منابع آب است و باید به دنبال حل این مشکل هم باشیم و از طرف دیگر توسعه و تقویت صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی از اولویت‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

استاندار به اهمیت پژوهش اشاره و تصریح کرد: بحث پژوهش در این زمینه بسیار لازم و ضروری است، بسیاری از واحدهای صنعتی در کشور به دلیل فرسوده بودن تجهیزات و ماشین‌آلات با مشکل روبرو هستند که طبیعتاً دانشگاه می‌تواند با انجام مطالعه و پژوهش در این زمینه کمک کند.

وی اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه ضرورتاً یک ارتباط علمی است و اگر دانشگاه‌های داخل کشور با صنعت ارتباط نداشته باشند نیازهای علمی، فناوری را باید از خارج وارد کنیم.

زاهدی اضافه کرد: این ارتباط اگر به‌درستی برقرار شود دانشگاه با نیازهای صنعتی آشنا می‌شود و تولید علم می‌کند و بخش صنعت نیز نیازهای خود را به بخش دانشگاه منتقل کرده و از این طریق مشکلات را مرتفع می‌کند.

وی افزود: نمی‌توان از دانشگاه فقط توقع داشت دانشجو تربیت کند بدون اینکه نقشی در بازار کار داشته باشد بلکه باید مکانیزمی وجود داشته باشد که متناسب با بازار کار پیش برود.

استاندار تصریح کرد: می‌بایست محیط‌های علمی بیش از گذشته با فضای صنعتی و اقتصادی کشور آشنا باشند و رشته‌های تحصیلی، نحوه آموزش را به سمت بازار کار ببرند و بازار را تغذیه کنند.

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور نیز در این دیدار گفت: دانشگاهیان و صنعتگران بایستی بیشتر با یکدیگر تعامل داشته باشند تا مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به وجود آموزش‌های رسمی در آموزش‌وپرورش و دانشگاه افزود: آموزش‌های غیررسمی و کوتاه‌مدت برای ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صنعت و درنهایت ایجاد اشتغال مؤثر هستند.

قبادیان ادامه داد: آموزش‌ها رابطه میان صنعت و دانشگاه را برقرار می‌کنند و در این راستا انتخاب آموزش‌دهندگان برتر برای آموزش دادن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: تأسیس واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی باید بر اساس مطالعه و تحقیق شکل گیرد تا منجر به تعطیلی واحدها نشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.