صفحه اصلی / استان ها / لرستان / بیکاری مهم‌ترین معضل دلفان
بیکاری مهم‌ترین معضل دلفان

بیکاری مهم‌ترین معضل دلفان

فرماندار دلفان با اشاره به این‌که بیکاری و عدم اشتغال مهم‌ترین معضل شهرستان است، گفت: علی‌الرغم محرومیت‌هایی که در شهرستان دلفان وجود دارد، به موازات آن نیز استعدادهای بالقوه‌ای در شهرستان وجود دارد که باید به استعدادهای بالفعل تبدیل شود.

بیکاری

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر طولابی در ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان، قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان دلفان، بیان کرد: این شهرستان یکی از شهرستان‌‎های محروم استان از نظر عدم وجود زیرساخت‌های توسعه‌ای است که در گذشته نسبت یه این شهرستان غفلت شده است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای به این منطقه داشته اما عمق محرومیت زیاد است و در راستای همین محرومیت‌های آسیب‌های اجتماعی قابل توجهی در شهرستان ملموس است.

طولابی با اشاره به این‌که بیکاری و عدم اشتغال مهم‌ترین معضل شهرستان دلفان است، عنوان کرد: پیامدهای بیکاری منجر به آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

فرماندار دلفان کشاورزی و دامپروری را مهم‌ترین محور اشتغال در این شهرستان دانست و ادامه داد: این دو محور اشتغال در شهرستان دلفان همچنان به‌صورت سنتی انجام می‌شود که باعث شده محرومیت مضاعف در این شهرستان ایجاد شود.

وی افزود: علی‌الرغم محرومیت‌هایی که در شهرستان دلفان وجود دارد، به موازات آن نیز استعدادهای بالقوه‌ای در شهرستان وجود دارد که باید به استعدادهای بالفعل تبدیل شود.

طولابی با اشاره به این‌که شهرستان دلفان با وجود کشاورزی سنتی که دارد سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تُن نخود که از نظر کیفیت در منطقه نظیر ندارد، تولید می‌کند که متأسفانه به دلیل عدم طراحی صنایع تبدیلی در کنار این تولید، توسط استان‌های همجوار مانند کرمانشاه و همدان خریداری و با نام آن‌ها به شهرها و حتی کشورهای دیگر صادر می‌شود.

فرماندار دلفان با اشاره به شناسایی ۲۵۰ گونه گیاهان دارویی در این شهرستان، گفت: گیاهان دارویی ظرفیت بزرگی است که در شهرستان وجود دارد که روی آن کار نشده و اگر در این زمینه کار شود، مردم نیز وارد کار می‌شوند و می‌تواند در ایجاد اشتغال در جامعه مؤثر باشد.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، ادامه داد: شهرستان دلفان در زمینه توسعه باغات مثمر، پرورش زنبور عسل، توسعه آبزیان و شیلات و توسعه گردشگری ظرفیت‌های زیادی دارد.

طولابی دامپروری را پتانسیل دیگر شهرستان دلفان دانست و افزود: با وجود این‌که همچنان دامپروری به شکل سنتی در این شهرستان انجام می‌شود اما ۴۵۰ هزار رأس دام سبک و ۳۰ هزار رأس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد که سالانه دو هزار و ۵۸۴ تن گوشت قرمز تولید و سالانه ۱۹ هزار و ۱۲۲ تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

فرماندار دلفان ادامه داد: ۳۰ هزار نفر دانش‌آموز در این شهرستان در حال تحصیل هستند و در شهرستان ۴۵۰ واحد آموزشی وجود دارد که از این تعداد ۵۷ واحد تخریبی بوده و ۶۱ واحد به‌صورت کانکسی اداره می‌شوند و ۱۲ واحد استیجاری هستند که هیچگونه امکانات سرمایشی و گرمایشی ندارند.

وی با اشاره به این‌که سرانه ورزشی در شهرستان دلفان برای هر نفر ۵۷ سانتی‌متر است، عنوان کرد: از اقشار آسیب‌پذیر شهرستان دلفان ۱۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و ۲۰۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هشتند و همچنین ۱۲ هزار نفر در نوبت پیسوتن به این نهادها هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.