صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / آغاز به‌کار مدرسه تابستانه طبیعت در دانشگاه تبریز
آغاز به‌کار مدرسه تابستانه طبیعت در دانشگاه تبریز

آغاز به‌کار مدرسه تابستانه طبیعت در دانشگاه تبریز

مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز ویژه فرزندان 3 تا 10 ساله اعضای هیات علمی و کارکنان در باغ گیاهشناسی این دانشگاه آغاز شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به اهمیت زیست در طبیعت و جنبش‌هایی برای برقراری ارتباط دوباره کودکان با طبیعت و با هدف داشتن کودکانی سالم‌تر و خلاق‌تر و در عین حال حفاظت از محیط زیست، مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز آغاز به فعالیت کرده است.

کودکان در این مدرسه با زیستن در طبیعت و تجربیات سرخوشانه، آنچه را که در تخیلات و رویاهای خود می‌پرورانند، در واقعیت زندگی می‌کنند و با استفاده از حواس پنجگانه خود، ادراک از محیط اطراف را با تفکر انتقادی و روشهای خلاقانه تفسیر می‌کنند.

همین گزارش حاکی است: در این مدرسه فعالیت‌هایی چون نجاری، بازی‌های تعادلی، بازی در مخفیگاه خانه درختی، آب بازی، خاک بازی، سفالگری، تعامل با حیوانات، رنگ‌آمیزی‌های متنوع، پخت نان، کاشت گیاهان، تعاملات فردی و گروهی در قالب بازیهای خود کودکان برای پرورش رشد اجتماعی، عاطفی، شناختی و حرکتی در حال اجراست.

براساس این گزارش، هم‌زمان در اغلب کشورهای جهان از جمله دانمارک، سوئد، آلمان، فرانسه، سوئیس، انگلیس، آمریکا و فنلاند، امسال ۶۶ مدرسه طبیعت در کشور و شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، کرمانشاه، شیراز، زنجان، یزد، کرمان ساری، سنندج، عباس‌آباد، بیرجند، قشم و …. در حال فعالیت هستند.

 مدرسه تابستانه طبیعت با پشتیبانی هیئت رئیسه و معاونت پشتیبانی و توسعه منابع و حمایت علمی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز و حمایت‌های شورای کلانشهر تبریز در حال برگزاری بوده و مجریان این طرح دکتر «زهرا فتحی رضائی» و دکتر سید «حجت زمانی ثانی» از اساتید رفتار حرکتی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز به همراه ۱۵ مربی (با عنوان تسهیلگر) در کنار ۵۵ کودک در حال برگزاری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.