صفحه اصلی / استان ها / لرستان / سینمای لرستان‌ از دوران اوج خود فاصله بسیار زیادی گرفته است
سینمای لرستان‌ از دوران اوج خود فاصله بسیار زیادی گرفته است

یک فیلم‌ساز:

سینمای لرستان‌ از دوران اوج خود فاصله بسیار زیادی گرفته است

‌یک فیلم‌ساز لرستانی گفت: سینمای لرستان نسبت به دوران اوج خود فاصله بسیار زیادی دارد.

سینما

‌محمد سیف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: پیشینه تئاتر مدرن نسبت به سینما از قدمت بالاتری در لرستان برخوردار بوده چنانکه در اوایل قرن حاضر تئاتر توسط معلمین و مدرسینی از جمله مرحوم دکتر زرین‌کوب در دبیرستان‌های خرم‌آباد شکل گرفت.

وی ادامه داد: تئاتر لرستان در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ توسط بزرگانی مانند حسین شیدایی، غلامحسین لطفی و محمد رایگان (پدر مسعود رایگان) فعال شد و این افراد به نوعی پایه‌گذار تئاتر حرفه‌ای در لرستان محسوب می‌شوند که توانستند آن را به جایگاه خوبی برسانند و در آن ایام در کنار تئاتر نقش عمده‌ای نیز در مدیریت سینماهای خرم‌آباد برعهده داشتند.

سیف‌زاده اضافه کرد: از طرفی بهترین سینمای لرستان نیز سینمای ۷۰ میلی‌متری رنگین کمان خرم‌آباد بود که با تلاش ایرج جوادی در دهه ۵۰ شروع به فعالیت کرد.

این فعال هنری خاطرنشان کرد: بدون شک اوج فعالیت تئاتر استان را می‌توان در دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ یاد کرد و اوج فعالیت سینمایی لرستان نیز دهه ۷۰ به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: امروزه با گذشت دو دهه از ساخت آخرین فیلم‌های سینمایی در لرستان شاهد آن هستیم که سینمای لرستان نسبت به دوران اوج خود فاصله بسیار زیادی گرفته و این موضوع دلایل مختلفی دارد.

سیف‌زاده افزود: خوشبختانه تئاتر لرستان امروز وضعیت بهتری داشته و هنرمندان لرستان توانستند نمایش‌های خوبی در سطح کشور به اجرا درآورند و نامی از تئاتر استان در کشور و سر زبان‌ها بیاورند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.