صفحه اصلی / استان ها / قزوین / صدای قرّای «طهماسبی» دیگر به گوش نمی‌رسد
صدای قرّای «طهماسبی» دیگر به گوش نمی‌رسد

صدای قرّای «طهماسبی» دیگر به گوش نمی‌رسد

فوت ناگهانی حجت‌الاسلام «طهماسبی» امام جمعه الوند، شوک عظیمی به مردم شهر وارد کرد و موجب شد تا فضای غم‌انگیزی در شهر حاکم شود.

امام جمعه الوند(طهماسبی)

به گزارش کسب و کار نیوز، از سال ۹۲ بود که خطبه‌های نماز جمعه شهر الوند توسط عالم ربانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی طهماسبی بیان می‌شد خطبه‌هایی با سخنانه بصیرانه، قرّا و آگاهی بخش که سبب می‌شد تا میعادگاه نمازجمعه‌ی الوند پر شور و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

نماز جمعه‌ی الوند همواره با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار می‌شد و به گفته‌ی خیلی از مردم نماز جمعه نه تنها مکانی برای بیان مسائل سیاسی و اقتصادی شده بود بلکه تریبونی برای مطرح کردن مشکلات مردم نیز بود.

به گفته ی مردم حجت‌الاسلام‌والمسلمین طهماسبی گوش نوا و زبان گویای بسیار خوبی بوده‌اند چرا که با همه‌ی محدودیت‌ها، مشکلات و فراز و نشیب‌های جامعه تلاش خود را جهت بهبود اوضاع فراهم می‌کردند و همواره اخلاق‌مدارانه و به دور از نگاه منفعت‌طلبلانه و سیاسی به حل مشکلات و شنیدن دغدغه‌های مردم می‌پرداختند.

در بخشی از کلام وحی آمده است هنگامی که عالمی از دنیا رود شکافی در اسلام پدیدار می‌شود که هیچ چیز آن را جبران نمی‌کند و این روزها نیز در شهر الوند شاهد آن هستیم که خلا حضور عالم اخلاق‌مدار و بزرگ‌منش حجت‌الاسلام‌والمسلمین طهماسبی دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام «طهماسبی» روحانی مردم‌دار و حامی مدیران بود

عبدالمحمد «زاهدی» استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار می‌کند: خلق نیکو و خوش اخلاقی از ویژگی‌های بارز حجت‌الاسلام طهماسبی بود.

وی با بیان این‌که حجت‌الاسلام طهماسبی پیگیر مسائل و مشکلات مردم بود و یک روحانی مردم دار بود، معتقد است: ایشان روحانی مردم‌دار و حامی و کمک حال مدیران و مسئولان بود.

طهماسبی در پیگیری مشکلات مردم یک مدیر اجرایی قابل بود

«داود محمدی» نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در گفت وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: حجت‌الاسلام طهماسبی در خطبه، خطیبی توانا در پیگیری مسائل مربوط به شهر الوند یک مدیر اجرایی بود.

وی می‌گوید: این روحانی در اداره‌ی جلسات دارای تدبیر فوق العاده بود و از نظر ساده زیستی و پاکدستی در بین مردم‌به عنوان یک الگو تلقی می‌شد.

فوت حجت‌الاسلام «طهماسبی» شوک عظیمی به مردم وارد کرد

سیده «حمیده زرآبادی» نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار می‌کند: درگذشت حجت‌الاسلام طهماسبی ناگهانی بود و شوک عظیمی به مردم وارد شد.

وی با اشاره به این‌که حجت‌الاسلام طهماسبی به معنای واقعی کلمه دغدغه‌مند حل مشکلات مردم بودند، می‌افزاید: ایشان شخصیتی متواضع، مردم دوست و با تقوا بودند که ویژگی محوریت در الوند را نیز داشتند.

زرآبادی خاطر نشان می‌کند: حجت‌الاسلام طهماسبی حضور پر رنگی در تمامی جلسات داشتند و همواره به بیان دغدغه ها و مشکلات مردم می پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «مرتضی حسینی» نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در روایات آمده است که کسی که تقوا داشته باشد تقوا سبب محبت در دل مردم می‌شود حضرت حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی خود امام جمعه‌ی با تقوایی بودند که مردم را به تقوا دعوت می‌کردند و همین امر سبب شده بود تا محبوبیت زیادی بین مردم داشته باشند.

وی اضافه می‌کند: دکتر طهماسبی توجه بسیاری به مردم داشتند و مردم‌داری، مناعت‌طبع، بزرگ‌منشی و حضور در بین آحاد مردم سبب شده بود تا به محبوبیت وی در بین عموم افزوده شود اما به دلیل داشتن گوش‌شنوا در بین مردم سبب شده بود تا افراد تمایل زیادی برای صحبت با آن شخصیت داشته باشند.

طهماسبی گوش‌شنوای مردم بود

«جعفر جوادی» شهردار الوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: کسی که پای کار با مردم باشد از محبوبیت در بین مردم برخوردار خواهد شد و این در حالی بود که شاهد حضور گسترده‌ی مردم در مراسم ارتحال بودیم.

وی ادامه می دهد: مردم در شرایطی که نارضایتی‌هایی دارند اما به دلیل اینکه حجت‌الاسلام طهماسبی همواره با مردم بودند مردم گسترده حاضر شدند.

حجت‌الاسلام «طهماسبی» پدر معنوی شهر بود

«محمودخانی» دادستان شهرستان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، می‌گوید: ‌حجت‌الاسلام طهماسبی عالمی وارسته، شخصیتی مردمی و پیگیر مشکلات مردم و موضوعاتی که ارتباط مستقیم با شرح وظایف هم نداشتند بود.

وی تأکید می‌کند: درب دفتر امام جمعه به روی همه‌ی مردم باز بود و به صورت مصرانه پیگیر مشکلات مردم بودند و همین امر سبب شده بود تا مردم از طیف‌ها و صنوف مختلف به وی مراجعه کنند.

دادستان شهرستان البرز معتقد است: نگاه مردم به حجت‌الاسلام طهماسبی همانند پدر معنوی بود که فوت این عالم گرانقدر ضایعه‌ای بزرگ برای شهرستان است.

حمایت مردم در مراسم ارتحال امام جمعه گواه محبوبیت آن بود

آیت‌الله «عابدینی» نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار می‌کند: حجت‌الاسلام طهماسبی امام جمعه‌ی باسابقه در سطح استان بودند که جایگاه مردمی بالایی داشتند.

وی می‌گوید: امام جمعه الوند دغدغه‌ی جدی در حل مشکلات مردم داشتند و مشکلات مردم را در اولویت قرار می‌دادند.

نماینده ولی فقیه ادامه می دهد: امام جمعه الوند تحت تربیت پدری روحانی و معنوی قرار داشتند که به همین جهت از جایگاه بالایی برخوردار بودند.

امام جمعه قزوین می‌گوید: رفتار محترمانه‌ی امام جمعه ی الوند و محبوبیت بالای آن در بین مردم را حضور پر شور مردم در مراسم ارتحال اثبات کرد.

حجت‌الاسلام طهماسبی روحانی اخلاق‌مدار بود

«صدیقه ربیعی» بخشدار مرکزی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار می‌کند : اخلاق‌مداری و جایگاه مردمی از ویژگی‌های بارز ‌لاسلام طهماسبی بود که منجر به این شده بود که افراد قلباً به آن تعلق خاطر داشته باشند.

ربیعی خاطرنشان می‌کند: همه‌ی ما عزادار از دست دادن این شخصیت هستیم چرا که اندیشمند و فرزانه‌ای را از دست دادیم که غنیمت به شمار می‌رود.

طهماسبی از روحیه‌ی خاکی برخوردار بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی قابل» امام جمعه موقت قزوین، اظهار می‌کند: آنچه ما از حجت‌الاسلام‌والمسلمین طهماسبی در خاطر مانده است روحیه‌ی خاکی و سهیم بودن در قضایا و مسائل بود.

وی می‌گوید: حجت‌الاسلام طهماسبی روحانی باسواد، تحصیل کرده در مسائل فقهی، فلسفی و بسیار فرهیخته بودند.

«محمد نصیری» معاون فرماندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار می‌کند: حجت‌الاسلام طهماسبی یکی از شخصیت‌های فرهیخته، دلسوز و حامی انقلاب و مردم بوده‌اند.

وی می‌گوید: حجت‌الاسلام طهماسبی همبستگی و انسجام زیادی بین مردم و مسئولان به وجود آورده بود و همین سبب شده بود بین مردم محبوبیت داشته باشند.

فوت طهماسبی خسارت عظیم برای شهرستان البرز بود

«علیرضا آشناگر» معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار می‌کند: فوت حجت‌الاسلام طهماسبی خسارت عظیمی برای شهرستان البرز بود.

وی می‌گوید: حجت‌الاسلام طهماسبی آگاه به مباحث و مسائل دینی بوده و به مسائل توسعه‌ی شهرستان آشنا و خیرخواه به مسائل بودند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اعلام می‌کند: امام جمعه الوند زبان گویای مردم و یار خوب مسئولان بود و امیدواریم خداوند روحش را قرین رحمت کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، هر جامعه‌ای نیازمند حمایت‌های پدرانه و معنوی عالمی گرانقدر و باسواد است که پس از فوت حجت‌الاسلام طهماسبی این خلأ احساس خواهد شد.

مردم‌داری و تلاش برای حل مشکلات مردم ویژگی بارزی در حجت‌الاسلام طهماسبی بود که سبب شده بود تا مردم پس از فوت این روحانی گرانقدر استقبال کم نظیر از مراسم تشییع داشته و فضای حزن انگیز بین فضای شهر حاکم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.