صفحه اصلی / استان ها / قزوین / ۵۳۵ واحد مسکونی آماده واگذاری به زلزله‌زدگان گیلان‌غرب
۵۳۵ واحد مسکونی آماده واگذاری به زلزله‌زدگان گیلان‌غرب

استاندار قزوین خبر داد:

۵۳۵ واحد مسکونی آماده واگذاری به زلزله‌زدگان گیلان‌غرب

استاندار قزوین اعلام کرد: تاکنون از سه هزار و 300 واحد مسکونی احداثی برای زلزله‌زدگان کرمانشاهی 535 واحد آماده واگذاری شده است.

زلزله طارم و رودبار

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه قزوین، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین به‌منظور بازدید از روند بازسازی‌ها و پیشرفت فیزیکی واحدهای آسیب‌دیده از زلزله سال گذشته کرمانشاه به‌اتفاق هیئتی به گیلان غرب سفر کرد.

در نشست مشترک زاهدی استاندار قزوین با تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در محل ستاد کل بازسازی بنیاد مسکن کرمانشاه آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده گیلان غرب از سوی استان قزوین بررسی شد.

به گفته وی، بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای حوزه گیلان‌غرب به همراه شهرستان سرمست و ۲۰۹ روستا به بنیاد مسکن استان قزوین سپرده شد.

استاندار افزود: با بررسی و ارزیابی از ۱۷ هزار واحد صدمه‌دیده گیلان‌غرب، سه هزار و ۳۰۰ واحد به احداث مجدد و ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد نیز به تعمیرات و مقاوم‌سازی نیازمند تشخیص داده شدند.

وی یادآور شد: در این رابطه حدود ۱۴ هزار پرونده دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل تشکیل که تاکنون ۱۰ هزار مورد آن منجر به عقد قرارداد برای واحدهای احداثی و تعمیری شده است.

وی، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به هر یک از واحدهای احداثی در شهرها را ۴۰۰ و روستاها را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام و عنوان کرد: برای واحدهای تعمیری معرفی‌شده نیز هر یک از ۶۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌شده است.

استاندار با اشاره به اقدامات این نهاد از آغاز عملیات اجرایی تاکنون، گفت: در بخش واحدهای احداثی تاکنون عملیات آرماتوربندی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد، فونداسیون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد، نصب اسکلت یک هزار و ۸۰۰ واحد، دیوارچینی یک هزار و ۴۰۰ واحد و سقف ۹۵۰ واحد به پایان رسیده و ۵۳۵ واحد نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی داریم تا فرارسیدن سالگرد وقوع زلزله کرمانشاه ضمن پایان بخشیدن به ۹۰ درصد از طرح‌های در دست اجرا، تا پایان سال نیز به‌تمامی تعهدات محول شده جامعه عمل بپوشانیم.

زاهدی مطرح کرد: هم‌زمان با وقوع زلزله دل‌خراش ۲۱ آبان سال ۹۶، استان قزوین به‌عنوان یکی از دوازده ستاد معین بازسازی بلافاصله به منطقه اعزام و اقدامات اولیه جهت برآورد میزان خسارت‌ها، نقشه‌برداری، احداث و تعمیر واحدهای آسیب‌دیده را به انجام رساند.

به گزارش کسب و کار نیوز، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷٫۳ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱ و ۴۶ دقیقه شامگاه ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش از گله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه را به لرزه درآورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.