چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / ضرورت ورود جدی مسئولان قضائی به موضوع حقوق عامه
ضرورت ورود جدی مسئولان قضائی به موضوع حقوق عامه

رئیس دادگستری کرمان تاکید کرد

ضرورت ورود جدی مسئولان قضائی به موضوع حقوق عامه

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت ورود جدی دادستان ها و مسئولان قضائی به موضوع حقوق عامه تاکید کرد و گفت: باید بیش از گذشته مسئولان اجرایی و قضائی تمام سعی وتلاش خود را بر رسیدگی به مشکلات مردم متمرکز کنند.

یدالله موحد

به گزارش کسب و کار نیوز، یدالله موحد در آئین تودیع ومعارفه رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد به مشکلات بخش کشاورزی و دغدغه عدم فروش مناسب محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان جنوب استان کرمان اشاره و اظهار کرد: مسئولان با تدبیر بایستی به جامعه آرامش بدهند و از هم اکنون برای بخش کشاورزی سال آینده برنامه‌ریزی نمایند.

وی با تاکید بر این‌که «دادگستری استان کرمان همواره تلاش کرده است تا ملجاء و پناهگاه مظلومان باشد» ،گفت: مظلومان بدانند که دستگاه قضایی مال مردم است و در اختیار مردم است و مدیران ارشد اجرایی و قضایی استان باید همواره در کنار مردم و دردآشنای مردم باشند.

وی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان عالی قضائی کشور اشاره کرد و افزود: نتیجه کار دستگاه قضا در زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد ودستگاه قضا در کنار سایر قوا قرار دارد و باید با تعامل وهم اندیشی و همدلی  مشکلات را برطرف نماییم.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تصریح کرد: مقاومت بهترین  راه مقابله با دشمنان  است و می‌توان با تکیه بر توان و تولید داخلی در برابر توطئه ها و تحریم های اقتصادی ایستادگی کرد. از امروز آقای داوریان که از قضات متدین و دلسوز و با تجربه و دانش قضایی و مدیریتی خوب استان هستند به عنوان رئیس دادگستری این شهرستان کار خود را شروع می کنند.

وی تغییر وتحولات مدیریتی را امری کاملا طبیعی در نظام اداری برشمرد و گفت:این جابجایی ها اصولا برای ارتقاء کارکنان و بکارگیری اندیشه ها و ابتکارات و نوآوری ها در عرصه مدیریتی است تا مدیر جدید با استفاده از اندوخته ها و تجربیات خود اقدامات ارزشمند مدیریت قبلی را تقویت و عملکرد و رویه ها را بهبود ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: قوام و دوام حکومت ، استحکام و پایداری جامعه همه در گرو عدالت است وبرای همین گفته می شود عدالت و امنیت دو مولفه و امر حیاتی و حساس برای حیات جامعه هستند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان عدالت و امنیت را دو مفهوم بنیادین در اندیشه های سیاسی نظام دینی برشمرد و گفت: عدالت مهم ترین صفت هر انسان مومن ‌و بارزترین ویژگی حکومت دینی و مردمی است.

وی با اشاره به این‌که « عدالت یک حقیقتی است که همه انسان ها در زلال فطرت خود با آن آشنایند و بسیار افراد در راه عدالت جان  باختند» ،تصریح کرد:قرآن کریم در کمال صراحت عدالت را هدف بعثت انبیا معرفی کرده است. همه پیامبران برای برقراری عدالت آمده‌اند و بشر برای این‌که به سعادت و رستگاری نائل شود  باید در اجتماع و دنیا زندگی کند و زندگی اجتماعی جز در پرتو عدالت امکان پذیر نیست.

رئیس کل دادکستری استان کرمان با بیان این‌که «دادگستری عنبرآباد در تحقق عدالت و امنیت سرآمد بود و برای ایجاد این امنیت پایدار همه کمک کردند تا دادگستری عنبرآباد عملکرد خوبی داشته باشد» ، به توزیع مناسب منابع انسانی اشاره کرد و افزود: در تمام حوزه‌های قضایی در سطح استان در بحث نیروی انسانی نیروهای با تجربه عادلانه تقسیم شده است و دیگر در این مورد در استان کرمان مشکل نداریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.