صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / مترو، راه و آب به هشتگرد می‌رسد
مترو، راه و آب به هشتگرد می‌رسد

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد خبر داد

مترو، راه و آب به هشتگرد می‌رسد

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد از تکمیل مترو هشتگرد تا پایان سال، راه هشتگرد ـ طالقان تا پنج ماه آینده و پروژه تصفیه‌خانه و انتقال آب به این شهر تا یک ماه دیگر خبر داد.

هشتگرد

به گزارش کسب و کار نیوز درباره میزان اعتبارات اختصاص یافته برای طرح‌های زیربنایی و روبنایی هشتگرد از طریق اسناد خزانه گفت: سال گذشته دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر مصوب کرد. از این رقم ۳۲ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۲٫۸ میلیارد تومان آن برای هشتگرد در نظر گرفته شد. اخیرا پیگیر این موضوع هستیم که منابع بیشتری را برای خدمات و زیرساخت‌ها دریافت کنیم.

از ۲ میلیارد معلولان ۱.۵ میلیارد تومان را برگرداندیم

همچنین از آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر ۱۰۲۰ واحدی معلولان سوال شد که محسن مجذوب عضو هیات مدیره شرکت عمران هشتگرد پاسخ داد: در این پروژه ۶ میلیارد تومان شبهه وجود داشت. ما تا به حال در کل مسکن مهر هشتگرد بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ای کرده‌ایم. در برهه‌ای چون حسابرسی دقیقی انجام نشد که برخی اعتبارات از پروژه‌هایی خارج و در پروژه‌های دیگر خرج شد. ما این حسابرسی‌های دقیق را انجام دادیم و هنوز در حال انجام آن هستیم. از ۶ میلیارد تومان، ۴ میلیارد تومان هزینه‌های مربوط به خود آن پروژه بوده که برای انشعابات و خدمات هزینه شده است. در مورد ۲ میلیارد تومان دیگر فرمایش شما کاملا صحیح است. حدود ۲ سال و نیم قبل رقم‌هایی به متقاضیان انصرافی پرداخت شده است. ما تعهد دادیم ۲ میلیارد تومان را برگردانیم که اخیرا بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان به این پروژه کمک کردیم و هنوز هم کمک‌ها را ادامه می‌دهیم تا ۵۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده هم پرداخت شود.

واگذاری ۱۰ هزار واحد بدون متقاضی به سازندگان

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره آخرین تصمیمات برای ۱۰ هزار واحد بدون متقاضی مسکن مهر این شهر گفت: طبق مصوبه‌ای که از مجمع شهرهای جدید گرفتیم، در قالب بسته پیشنهادی – حمایتی این واحدها به سازندگان واگذار خواهد شد که خارج از چارچوب مسکن مهر و خودمالکی است. طبق این مجوز ۳۰ درصد قیمت کارشناسی زمین را از سازنده می‌گیریم، یک سال تنفس وجود دارد و مابقی در ۴۸ ماه از سازنده دریافت می‌شود، ضمن آنکه تسهیلات بانکی هم دارد.

به گفته هدایت، برای کمک به شهرداری و بهبود فضای سبز شهری ۴۰ میلیارد تومان اراضی به شهرداری تحویل داده‌ایم. همچنین در راستای حمایت از سرمایه گذاری در شهر جدید هشتگرد اواخر مردادماه امسال همایش ملی سرمایه‌گذاری در شهر جدید هشتگرد خواهیم داشت تا بتوانیم با حمایت سرمایه‌گذاران و رویکرد حمایت از بخش خصوصی، پروژه زیرساختی اجرا شود.

هشتگرد؛ شهر ورزش و هنر

وی با بیان اینکه شهر جدید هشتگرد شهر ورزش و هنر نامگذاری شده است، گفت: حدود ۵۰۰ هکتار اراضی گردشگری و ۵۰۰ هکتار اراضی صنعتی در حریم شهر جدید هشتگرد داریم.   ارتقای کیفیت محیط شهری، حمایت از بخش خصوصی، چارچوب شهر هوشمند، بهینه‌سازی مصرف انرژی و کیفی‌سازی به جای کمی‌سازی از رویکردهای اصلی در شهر جدید هشتگرد است.

راه هشتگرد ـ طالقان تا پنج ماه آینده بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره آخرین وضعیت راه هشتگرد به طالقان که دسترسی به استان مازندران را ۵۰ کیلومتر کاهش می دهد گفت: پروژه راه ۳۵ کیلومتری شهر جدید هشتگرد به طالقان در مراحل پایانی قرار دارد و انتظار داریم اداره کل راه و شهرسازی استان البرز تا پنج ماه آینده این راه را به صورت رفت و برگشت به بهره برداری برساند.

افتتاح طرح آب شرب تا نیمه مرداد

هدایت اظهار کرد:‌ با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان مجلس و استاندار به تازگی تصفیه‌خانه و واحد انتقال آب شرب شهر جدید هشتگرد افتتاح شد و تا ۱۵ مردادماه در واحد مقیاس ۲۰۰ لیتر آب شرب شهری وارد شبکه آب شهر جدید هشتگرد می‌شود. ‌ بعد از ورود آب شرب به شبکه، موضوع نصب انشعابات را دنبال می‌کنیم که امیدواریم به سرعت توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان دنبال شود وا ین ۴۰۰۰ واحد که انشعاب ندارند، متصل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری

به گزارش کسب و کار نیوز ، اشتغال و بیکاری از جمله موضوع های اساسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.