صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / سرای اهل قلم در استان‌ها تشکیل شود

مدیر فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی:

سرای اهل قلم در استان‌ها تشکیل شود

مدیر فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: لازم است سرای اهل قلم در هر استانی تشکیل شود تا محققین و پژوهشگران مکانی برای تجمیع نظرات خود داشته باشند.

 مهدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باتوجه به آیه ” ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ” پروردگار به قلم سوگند خورده است.

وی با بیان اینکه قلم یکی از مقدس ترین ابزار در دست انسان‌ها است، افزود: اگر بتوانیم از این ابزار به صورت صحیح استفاده کنیم جامعه را به سوی تکامل، رشد و ترقی هدایت خواهیم کرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه اگر قلم را به طریق ناصحیح استفاده کنیم، جامعه به قهقرا خواهد رفت، تصریح کرد: امیدوارم که اهالی قلم و کسانی که اهل قلم هستند جامعه را به جامعه آرمانی تبدیل کنند.

افتخاری ادامه داد: تعداد زیادی از نویسندگان، قلم خود را در این زمینه به کار گرفتند اما هنوز با آن جامعه آرمانی و مدینه فاضله فاصله داریم.

وی با اشاره به قداست قلم، اظهار کرد: معضل عصر حاضر این است که متاسفانه افرادی که اهل قلم هستند زیاد مورد استقلال قرار نمی ‌گیرند.

مدیر فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: وجود فضای مجازی و گرانی کتاب‌ها باعث شده افراد و به ویژه جوانان از کتاب فاصله بگیرند.

افتخاری ادامه داد: لازم است سرای اهل قلم در هر استانی تشکیل شود تا محققین و پژوهشگران مکانی برای تجمیع نظرات خود داشته باشند.

وی اظهار کرد:  این سرای قلم می ‌تواند حمایت‌های مالی و معنوی از نویسندگان و اهل قلم داشته باشد تا بتوانند آثار خود را ارزان تر و سهل الوصول تر ارائه دهند.

مدیر فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: باید توجه ویژه ‌ا ی به نویسندگان کتاب شود چرا که در این صورت جامعه به یک جامعه کتابخوان و فرهنگی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.