صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / ۴۵ درصد محصولات باغی مرند صادر می‌شود
۴۵ درصد محصولات باغی مرند صادر می‌شود

۴۵ درصد محصولات باغی مرند صادر می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: شهرستان مرند 18 نوع رقم سردرختی با تولید سالانه 63 هزار و 270 تن تولید محصولات باغی دارد که از این مقدار 45 درصد به کشورهای آسیای میانه و ترکیه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و مابقی در خود شهرستان و سایر شهرهای استان کشورمان مصرف می‌شود.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، «منوچهر رحمانی»، از آغاز برداشت زردآلو از باغات شهرستان مرند، قطب تولید زردآلو در آذربایجان‌شرقی، خبر داد و گفت: شهرستان مرند با توجه به میکروکلیمای مناسب و استعدادهای منطقه و به لحاظ قرار گرفتن در دامنه رشته کوه میشاب دارای ۹۲ هزار و ۴۲۰ هکتار اراضی زراعی و باغی بوده که از این مقدار ۱۰ هزار و ۵۴۵ هکتار سطح زیر کشت باغات قرار دارد. 

وی افزود: شمار ۳۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات تولیدی را فرآوری می‌کنند، اغلب باغات شهرستان زردآلو، سیب، گردو، بادام، پسته، آلو، گوجه سبز، گیلاس و آلبالو بوده که مقدار دو هزار و ۹۶۰ هکتار باغات زردآلو بارده و ۳۴۵ هکتار غیر بارده بوده و مقدار تولید سالانه زردآلو حدود ۳۵ هزار تن و متوسط عملکرد در واحد سطح  12 تن است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند یادآور شد: تعداد ۱۸ رقم زرد آلو در شهرستان کاشته می شود که اغلب ارقام پیوندی شامل عسگر آباد، نصیری، اردوباد، شکر پاره، تبرزه و انواع دیگر خودرو است. 

وی یادآور شد: شهرستان مرند از نظر تولید زردآلو در سطح استان مقام اول و در سطح کشور مقام سوم را به خود اختصاص داده است و حدود ۳۰۰۰ نفر در امر تولید و فرآوری زرد آلو اشتغالزایی دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال به‌علت حادث شدن سرمای دیررس بهاره و کاهش نسبی محصول باغات حدود ۱۳ هزار تن محصول از باغات زردآلو برداشت شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.