صفحه اصلی / استان ها / یزد / قربانیان پرونده دبیرستان غرب تهران با آگاهی زودتر خانواده‌ها کمتر می‌شد
قربانیان پرونده دبیرستان غرب تهران با آگاهی زودتر خانواده‌ها کمتر می‌شد

یک قاضی شورای حل اختلاف در یزد:

قربانیان پرونده دبیرستان غرب تهران با آگاهی زودتر خانواده‌ها کمتر می‌شد

قاضی شورای حل اختلاف یزد بر ارتقاء اطلاعات عمومی و حقوقی جامعه با هدف پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

قاضی

به گزارش کسب و کار نیوز، راضیه زارع در نشست مشاوران و نمایندگان بانوان ادارات کل استان یزد، ضمن تأکید بر ضرورت ارتقاء اطلاعات عمومی و حقوقی جامعه به ویژه شناساندن آسیب‌های رایج اجتماعی و جامعه زنان گفت: مسئله مورد اهمیت امروز جامعه، مراقبت و مواظبت از فرزندان با هدف کاستن آسیب‌های اجتماعی و روحی و اخلاقی جوانان و نوجوانان است.

وی اظهار کرد: باید فضای مراقبت والدین از فرزندان یک فضای مثبت، تعاملی و مبتنی بر اعتماد باشد تا فرزندان والدین خود را به عنوان اولین افراد در مواجهه با مشکلات فردی و اجتماعی خود انتخاب کنند. در بسیاری از حوادث رخ داده برای جوانان و نوجوانان، نیمی از تقصیر بر عهده والدین و به علت عدم دقت و نظارت صحیح بر فرزندان رخ داده است.

این مقام قضایی بر ضرورت افزایش آگاهی والدین از خطرات در کمین فرزندان تأکید کرد و گفت: باید فضای تربیتی خانواده به گونه‌ای شکل گیرد که فرزندان به محض احساس خطر یا مواجهه با هرگونه مشکلی ابتدا با والدین خود مشورت کنند.

وی با یادآوری حادثه تلخ دبیرستان غرب تهران، افزود: در این حادثه تلخ چنانچه یکی از دانش‌آموزان زودتر از این مشکل نزد خانواده خود پرده بر می‌داشت، شاید تعداد قربانی‌های این پرونده کمتر می‌شد.

معاون رییس شورای حل اختلاف یزد با اشاره به داشتن دسته چک از سوی برخی بانوان، گفت: تمام عواقب حقوقی و کیفری چک متوجه صاحب حساب و صادر کننده چک است و در این زمینه باید ضرورت دقت در صدور و امضای آن صورت گیرد. صدور چک‌های سفید امضاء و اعتماد و اطمینان بیشتر از حد به همسر و فرزندان برای در  اختیار قرار دادن دسته چک، مشکلات فراوانی را برای برخی از بانوان دارای دسته چک ایجاد کرده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.