صفحه اصلی / کارآفرینی / تحقیقات و پایان نامه ها / چگونه ترافیک رسانه‌های اجتماعی را به فروش تبدیل کنیم؟
چگونه ترافیک رسانه‌های اجتماعی را به فروش تبدیل کنیم؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی- 1

چگونه ترافیک رسانه‌های اجتماعی را به فروش تبدیل کنیم؟

رسانه‌های اجتماعی منفجرشده است، 58 درصد از مصرف‌کنندگان، برندها را از طریق رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. فیس‌بوک به‌طور ماهانه به‌تنهایی دو بیلیون کاربر فعال دارد و پاسخگوی 85درصد سفارش‌های تجارت الکترونیک است.

در آوریل ۲۰۱۷، فیس‌بوک اعلام کرد که بیشتر از تعداد فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، بیش از ۵ میلیون تبلیغ‌کننده فعال دارد که از این پلت فرم برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. داستان‌های موفقی از کسب‌وکارها وجود دارد که با استفاده از قابلیت تبلیغاتی فیس‌بوک، توانسته‌اند بازگشت سرمایه خود را به چند برابر افزایش دهند.

شما در کسب‌وکار خود نمی‌توانید دیگر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را نادیده بگیرید. اگر در حال حاضر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی داشته‌اید، همیشه جایی برای پیشرفت است. البته بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تنها ایجاد حساب کاربری یا اجرای تبلیغات نیست. شما می‌توانید منابع قابل‌استفاده را در رسانه‌های اجتماعی بفروشید.

اینجا به شما می‌گوییم چطور این کار را انجام دهید:

  • قیف فروش ایجاد کنید:

بزرگ‌ترین اشتباهی که من از برندها در خصوص بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دیدم، این است که تلاش می‌کردند محصولات خود را از طریق تبلیغات مستقیم به افرادی بفروشند که از قبل چیزی در مورد محصول آنها نشنیدند. این روش کار نمی‌کند و سریع‌ترین راه برای سوزاندن پول خود در رسانه‌های اجتماعی می‌باشد.

قبل از اینکه کسی، محصول قابل‌فروش شما را بخرد، باید اولین سطح اعتماد را ایجاد کنید. قیف فروش سه مرحله دارد:

  • بالای قیف: شخص از نام تجاری شما بی‌اطلاع است.
  • میانه قیف: شخص در حال حاضر برخی از تعاملات را با نام تجاری شما داشته است.
  • پایین قیف: شخص در حال حاضر تعاملات زیادی داشته و آماده خرید است.

روشی که شما افراد را از بالای قیف به پایین قیف، انتقال می‌دهید به ارائه اطلاعات مرتبط و ایجاد رابطه با آن‌ها در طول زمان ، بستگی دارد.

برای اینکه بهترین نتیجه را در رسانه‌های اجتماعی کسب کنید، لازم است که اطلاعات تماس بازدیدکنندگان خود را اولویت‌بندی کنید. این روش باعث می‌شود که شما بتوانید رابطه برقرار کنید تا از شما خرید کنند. نوع اطلاعات دریافتی، به مخاطبان شما و پیشنهاد‌های تخفیف که می‌دهید وابسته می‌باشد.

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک می‌توانند برای هر نشانی ایمیل دریافتی، پیشنهاد تخفیف ارائه دهند و کسب‌وکارهای  خدمت محور، می‌توانند کتاب‌های الکترونیکی رایگان یا حتی مشاوره ارائه دهند.

با طراحی یک فرم تنظیم‌شده، اطلاعات تماس بازدیدکننده خود را- ایمیل و نام آن‌ها – دریافت کنید و سپس به مرحله بعدی بروید.

  • کانال‌ رسانه‌های اجتماعی خود را تجزیه‌وتحلیل کنید.

هنگامی‌که شما در رسانه‌های اجتماعی حضور یافتید، باید بدانید که کدام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بیشترین رشد را دارند و کدام‌یک برای فعالیت شما مناسب نیستند. بسته به اینکه چه کسی شما را هدف قرار می‌دهد و چه‌کاری انجام می‌دهید تعدادی از کانال‌ها نسبت به بقیه بهتر خواهند بود.

اشتباه دیگری که ممکن است در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مرتکب شوید، اینکه تلاش می‌کنید در هر زمان در یک کانال باشید.

اینجا اولویت شما شناختن پلت فرم رسانه‌های اجتماعی است که برای شما جریان عظیمی از مشتریان واقعی و بالقوه فراهم می‌کند. شما می توانید از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل مانند گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارهای پولی مانند Orbi استفاده کنید.

  • هدف مشخص کنید.

شما واقعاً نمی‌توانید بدانید که کمپین رسانه‌های اجتماعی  چگونه کار می‌کنند اگر چیزی برای مقایسه کردن با آن را  نداشته باشید.

درواقع آنچه را که به‌عنوان هدف در نظر گرفتید همان چیزی است که در رسانه‌های اجتماعی بر روی آن متمرکز شده‌اید. اهداف شما نمی‌توانند بیش‌ازحد بالا یا پایین باشند و باید قابل‌دسترسی و قابل‌دستیابی به نرخ‌های متوسط تبدیل، باشد .

  • قیف را برای رسانه‌های اجتماعی بهینه کنید.

شما می‌توانید از بازدیدکنندگان پلتفرم‌های رسانه اجتماعی خود برای میزان نرخ تبدیل و ارتقای خود استفاده کنید. این کار را به روش‌های زیر می‌توان انجام داد:

*از دکمه ثبت‌نام اجتماعی استفاده کنید:به‌طورکلی از بازدیدکنندگان خود اطلاعات کمی نیاز داشته باشید احتمال زیادی وجود دارد، که آن‌ها ثبت‌نام کنند. قرار دادن این دکمه به این معناست که مشترکین شما کار کمی، را برای انجام دادن دارند.

*از دکمه‌های به اشتراک‌گذاری استفاده کنید: بازدیدکنندگان ممکن است قبل از اینکه از سایت شما بازدید کنند، وارد حساب کاربری خود شوند؛ پس آن‌ها را تشویق کنید که محتوای شمارا پس از خواندن، به اشتراک بگذارند.

  • در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید.

در این مرحله وب‌سایت خود را برای تبدیل کردن ترافیک رسانه‌های اجتماعی به لید های ارزشمند بهینه‌سازی کنید. حالا می‌توانید به‌وسیله حساب خود در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید.

  • مخاطبان خود را درگیر کنید: به‌طور منظم محتوای معناداری  با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. خاطرتان باشد افراد با برند شما ارتباط برقرار نمی‌کنند مگر اینکه آن‌ها را به‌سوی خرید کردن هل دهید. نسبت خوب برای این کار، ۲۰% محتوای تبلیغاتی و ۸۰ درصد محتوای تعاملی است.
  • از تبلیغاتی که جامعه هدف را مرتب در نظر می‌گیرد، استفاده کنید: این کار به شما اجازه می‌دهد که با بازدیدکنندگانی که با برند شما تعامل دیگر ندارند ارتباط برقرار کنید. فیس‌بوک ، اینستاگرام و توییتر این امکان را به شما می‌دهند که بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را بر روی پلتفرم‌های ذکرشده بازخوانی کنید.
  • از ابزارهای گوش دادن مرتبط با رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید: این کار موجب می‌شود که برند شما در رسانه‌های اجتماعی خیلی بیشتر فعال باشید. می‌توانید مسائل مهم در ارتباط با برندتان را به‌وسیله mention  زودتر متوجه شوید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در دنیای دیجیتال امروز، حیاتی است. بااین‌حال زیرساخت‌های زیادی هستند که پیروز شدن در چنین دنیایی را آسان کردند. نکته مهم این است که بر روی کانال‌های ارتباطی مهم خود تمرکز کنید، وب‌سایت خود را برای دریافت اطلاعات  بهینه کنید تا بتوانید ارتباط برقرار کنید، هم‌چنین هدف شفاف تعیین کنید و مخاطبان را به خود جذب کنید.

نویسنده: Lenny Johnson

ترجمه از: الهام ابوالفضلی

همچنین مطالعه کنید:

بورس

  بهترین واکنش به شرایط بحرانی بازار سهام چیست؟

  به گزارش کسب و کار نیوز، و به نقل از مجموعه آموزش بورس (هومن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.