صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / تئاتر شهر مکان آزمون و خطا نیست
تئاتر شهر مکان آزمون و خطا نیست

تئاتر شهر مکان آزمون و خطا نیست

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین نکته در انتخاب مدیریت تئاتر شهر، سابقه مدیریت هنری اوست چراکه این مجموعه هنری، مکان آزمون و خطا نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز از اداره کل هنرهای نمایشی، شهرام کرمی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید مجموعه تئاترشهر، افزود: مجموعه تئاترشهر شاید سابقه تاریخی طولانی نداشته باشد و عمر آن به ۵۰ سال هم نرسد اما می‌توانیم برای آن واژه تاریخی را به کار ببریم.
وی گفت: اینجا مجموعه‌ای است که خاطرات خوب و ارزشمندی از فعالیت‌های هنری در آن رقم خورده و همه ما شاهد حضور بزرگان عرصه تئاتر در این مجموعه خاطره انگیز بوده ایم.
کرمی ادامه داد: مدیر این مجموعه باید از جایگاه علمی و هنری قابل قبولی برخوردار باشد تا بتواند اعتماد هنرمندان را جذب کند و نکته دیگر اینکه مدیر تئاتر شهر علاوه بر سابقه اجرایی و مدیریت هنری و جایگاه علمی می‌بایست کسی باشد که برنامه داشته و بتواند برای ادامه کار موثر گذشته با برنامه عمل کند.

**بی تدبیری دلیل عدم بازسازی تئاتر شهر
مدیر پیشین تئاتر شهر نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت بازسازی تئاتر شهر عنوان کرد: بی توجهی به مباحث عمرانی یکی از مشکلات عدیده در این دو سه سال اخیر بود و با وجود اینکه بودجه بسیار خوبی در وزارتخانه برای ادامه بازسازی تئاترشهر مصوب شده، متاسفانه به خاطر بی‌تدبیری ما نتوانستیم آنچه شایسته و بایسته است در تئاترشهر انجام بدهیم و بازسازی تئاتر شهر را تکمیل کنیم.
پیمان شریعتی افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تئاتر شهر در دو سه سال اخیر و در این دوره که فعالیت تئاترهای خصوصی بیشتر شده، معطوف به محتوای اجتماعی توسط گروه‌های جوان بوده است.
وی گفت: در جشنواره تئاتر فجر اگر گروه‌هایی مثل نمایش‌های شلتر، پسران تاریخ یا مانوس موفق بودند حاصل تولیداتی بود که در تئاتر شهر رقم خورده و معتقدم آن چیزی که در واقع در تالارهای خصوصی کمتر فرصت تولید آن پیدا می‌شود در این دو سه ساله در تئاترشهر رقم خورد.
شریعتی همچنین با اشاره به کارهایی که در این مدت در مجموعه تئاترشهر انجام شده است، گفت: موفقیت یک اثر تنها برای کارگردان و گروه اجرایی نیست بلکه گیشه و بخش فنی نیز در موفقیت ها موثرند.

**تئاتر شهر محل ساخت یک استاندارد برای تئاتر ایران است
مدیر جدید تئاترشهر نیز با تاکید بر اهمیت و نقش این مجموعه هنری در تئاتر کشور، بیان داشت: جایی مهم‌تر از تئاترشهر در ایران وجود ندارد، این مجموعه در واقع محل ساخت یک استاندارد و یک شاخص برای تئاتر ایران است و همین مساله، کار را سخت‌تر می‌کند.
سعید اسدی همچنین وعده داد که برنامه های خود را برای اداره تئاترشهر به زودی اعلام خواهد کرد.
فراهنگ**۳۰۰۹**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.