صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون کلید خورد
عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون کلید خورد

عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون کلید خورد

اینچه برون به طول 495 کیلومتر به منظور تسهیل حمل بار و مسافر در محور شرق خزر امروز (دوشنبه) با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار – اینچه برون همزمان در دو منطقه ساری و گرگان در شمال کشور آغاز شده که هدف اصلی آن در حوزه مسافری افزایش سرعت قطارهای تا ۱۶۰ کیلومتر و قطارهای باری تا ۱۰۰ کیلومتر است.
قرارداد برقی سازی راه آهن گرمسار – اینچه برون به ارزش ۱٫۲ میلیارد یورو در جریان سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به روسیه در هفتم آذرماه ۹۴ بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن روسیه به امضا رسید.
برقی سازی این مسیر افزایش ظرفیت خطوط ریلی و سرعت قطارها در این مسیر را در پی دارد که قرار است در مدت ۵۲ ماه اجرا شود.
مسیر برقی سازی این خطوط ریلی از گرمسار آغاز می شود و پس از گذر از زرین دشت، کدوک، شیرگاه، حوالی ساری، رستم کلاه، بندر امیرآباد و بندر ترکمن، از طریق گرگان به پایانه اینچه برون در مرز ترکمنستان می رسد.
طبق قراردادی که بین راه آهن ایران و راه آهن روسیه به امضا رسیده، قرار است ۱۵ درصد سرمایه گذاری در این مسیر توسط منابع داخلی ایران و ۸۵ درصد آن از محل وام دولتی روسیه تامین شود و سالیانه از این مسیر بیش از ۱۰ میلیون تن کالا ترانزیت خواهد شد.
افزایش ایمنی سیر حرکت قطارها، کاهش هزینه های حمل بار در این کریدور، حفظ محیط زیست، بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش سرعت قطارهای مسافری تا ۱۶۰ کیلومتر و قطارهای باری تا ۱۰۰ از مهمترین اهداف عملیات برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون است.
در این پروژه، راه آهن دولتی روسیه در بخش های مختلف برقی سازی مسیر، تامین لوکوموتیوهای برقی، اصلاح سازه های فنی مسیر، توسعه خطوط ارتقای سیستم علایم و تامین تجهیزات نگهداری شبکه برقی مورد استفاده سرمایه گذاری خواهد کرد.
تکمیل زیرساخت های این پروژه، خرید و یا تولید ناوگان، توسعه و اجرای استانداردها، مدیریت ترافیک و ایمنی این مسیر از برنامه های شرکت راه آهن است که برای این کار دوره های آموزشی ویژه متخصصان راه آهن در روسیه برگزار می شود.
برای آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار – اینچه برون رئیس هیات مدیره و مدیرعامل راه آهن روسیه به همراه هیاتی متشکل از مدیران و کارشناسان راه آهن روسیه به تهران سفر کرده است.
سیام*۳۰۶۱*۱۱۰۸*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.