صفحه اصلی / استان ها / قزوین / موانع قانونی احداث بیمارستان خیریه در مهرگان برطرف می‌شود
موانع قانونی احداث بیمارستان خیریه در مهرگان برطرف می‌شود

معاون عمرانی استانداری قزوین:

موانع قانونی احداث بیمارستان خیریه در مهرگان برطرف می‌شود

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با رفع موانع و ایرادات قانونی در خصوص واگذاری زمین به‌صورت مزایده و ثبت تقاضا در سامانه، مشکلات قانونی ساخت بیمارستان خیریه سجادیه مهرگان برطرف می‌شود.

بیمارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، علی فرخزاد در جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث بیمارستان خیریه سجادیه در شهرک مهرگان اظهار کرد: با توجه به جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری ساکن شده در ناحیه شهری مهرگان که در ماه‌های آینده به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید احداث یک مرکز درمانی از نیازهای ضروری تلقی و بر اساس آن اقدام لازم با کمک خیرین و بخش خصوصی برای تأمین آن انجام شد.

وی افزود: مهرگان به‌عنوان یک شهر جدید و ناحیه منفصل شهری از کمبود فضای درمانی در رنج است و مهم‌ترین رسالت ما تأمین این نیاز بود لذا با بخش خصوصی وارد گفت‌وگو شدیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: در این راستا بیمارستان خیریه سجادیه بر اساس نیازسنجی صورت گرفته توسط یک موسسه خیریه در فروردین‌ماه امسال کلنگ‌زنی و مقرر شد این بیمارستان به‌عنوان مرکز سوانح سوختگی که از نیازهای استان بود ساخته شود.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین استانداری، موسسه سجادیه و دانشگاه علوم پزشکی قزوین امضا شد تا این بیمارستان ۶۴ تختخوابی در مهرگان ساخته شود.

فرخزاد یادآور شد: با اهداء ۵۰۰۰ مترمربع زمین از سوی اداره راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی عملیات ساخت این بیمارستان آغاز شد اما امروز دو ایراد قانونی از سوی دستگاه نظارتی گرفته‌شده که باید برطرف شود.

وی گفت: باید ابتدا ثبت در سامانه صورت بگیرد تا کار قانونی باشد و نکته دوم اینکه زمین به‌صورت مزایده واگذار شود تا ایراد حقوقی نداشته باشد.

فرخزاد تصریح کرد: با توجه به‌ قرار گرفتن قزوین در مسیر چند استان مهم کشور و برخورداری از موقعیت جغرافیایی ویژه و بروز سوانح جاده‌ای داشتن یک مرکز سوانح سوختگی هم از نیازها بود که مقرر شد در کنار کلینیک‌های درمانی بخش سوانح سوختگی هم در این بیمارستان پیش‌بینی شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: در چند ماه آینده وضعیت بیمارستان خیریه سجادیه در ناحیه شهری مهرگان مشخص خواهد شد و توقیف ایجادشده برطرف می‌شود.

فرخزاد بیان کرد: در صورت ساخت این بیمارستان تعرفه‌های درمانی به‌صورت دولتی محاسبه می‌شود.

وی عنوان کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی به همت مجموعه خیریه سجادیه در ناحیه شهری مهرگان ساخته می‌شود و برای آن زمینی به وسعت ۵ هکتار پیش‌بینی‌شده و ظرفیت آن ۱۶۰ تخت است.

 معاون عمرانی استانداری قزوین ابراز کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی با کمک خیرین ساخته می‌شود و تعرفه‌های آن دولتی خواهد بود و بخش تخصصی این بیمارستان در حوزه سوانح و سوختگی می‌تواند کمک بزرگی به درمان بیماران استان باشد.

وی بیان کرد: در این بیمارستان ۶۴ تخت عمومی پیش‌بینی‌شده و ۹۴ تخت نیز ویژه سوانح و سوختگی و زایمان است و با ۴۹ هزار مترمربع زیربنا در مدت ۳۰ ماه ساخته خواهد شد و فراتر از یک بیمارستان اورجینال خواهد بود.

فرخزاد مطرح کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های سوانح و سوختگی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، تصویربرداری، سونوگرافی، ماموگرافی، سی‌تی‌اسکن، آندوسکوپی، کلینیک و پاراکلینیک، آزمایشگاه پاتولوژی بخش زایمان با ۶ اتاق LDR، ۹ اتاق جراحی، بخش مغز و اعصاب، سوختگی، جراحی، داروخانه، خدمات پروتز، چشم‌پزشکی، ساختمان الحاقی، ۴۰ سوئیت برای اقامت همراهان بیمار و پزشکان مقیم، سه بخش بستری حاد، غیرحاد و عفونی است.

وی عنوان کرد: در سایت بیمارستان برای فرود چرخ‌بال در مواقع اضطراری هم‌مکان هلی پد و پارکینگ آمبولانس، پیش‌بینی‌شده است.

فرخزاد تصریح کرد: برای ساخت این بیمارستان بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با کمک خیرین این هزینه تأمین خواهد شد و تلاش می‌کنیم با رفع موانع قانونی ساخت آن در کمتر از سه سال به پایان برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.