صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / خرید ۷۱ هزار تن گندم در استان کرمانشاه
خرید ۷۱ هزار تن گندم در استان کرمانشاه

خرید ۷۱ هزار تن گندم در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از زمان آغاز فصل برداشت گندم تاکنون 71 هزار تن گندم در مناطق گرمسیری استان خریداری شده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، خسرو شهبازی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان از ۲۸ اردیبهشت ماه در شهرستان‌های  قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب آغاز شده و عملیات برداشت همچنان ادامه دارد.

شهبازی با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق گرمسیری روبه اتمام است اضافه کرد: در حال حاضر برداشت در مناطق معتدل استان نیز آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی کل سطح زیر کشت گندم استان کرمانشاه را ۴۱۳ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح ۳۱۶ هزار هکتار گندم دیم و ۹۷ هزار هکتار گندم آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۶۸ مرکز خرید گندم در نقاط مختلف استان بصورت تمام وقت فعال هستند.

شهبازی افزود: مراکز خرید گندم شامل مراکز شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور، سیلوهای بخش دولتی و خصوصی و سازمان تعاون روستایی می باشند.

وی با بیان اینکه در هر کمسیون خرید گندم دو نفر کارشناس – یکی بعنوان عامل تشخیص و دیگری عامل ذیحساب-  مشغول بکار هستند افزود: به منظور رعایت اصول افت زنی  و جلوگیری از ضایع شدن حق کشاورزان، کارگاه های آموزشی نحوه افت زنی محصول، کلاس های آموزشی نحوه محاسبه میزان سن زدگی گندم و … برای عوامل خرید در چند مرحله برگزار شده است.

شهبازی با اشاره به تعداد کمباین های فعال در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حدود ۱۱۰۰ کمباین بومی و مهاجر در استان کار برداشت گندم را انجام می دهند.

شهبازی تصریح کرد: تمام کمباین های حاضر در امر برداشت گندم، توسط کارشناسان جهاد کشاورزی بازدید و معاینه فنی دریافت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هماهنگی انجام شده با شرکت پخش فراورده های نفتی جهت تامین سوخت کمباین ها افزود: جهت تسهیل در رفت و آمد کمباین ها و حمل گندم هماهنگی لازم با پلیس راهور نیز انجام شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.