صفحه اصلی / استان ها / گلستان / پرداخت ۱۶۷ میلیون تومان خسارت ناشی از حمله پلنگ به فرد روستایی
پرداخت ۱۶۷ میلیون تومان خسارت ناشی از حمله پلنگ به فرد روستایی

پرداخت ۱۶۷ میلیون تومان خسارت ناشی از حمله پلنگ به فرد روستایی

در مراسمی مبلغ 167 میلیون تومان از بابت خسارت ناشی از حمله پلنگ به یک فرد در روستای جعفرآباد گرگان که مرداد ماه سال 96 رخ داده بود، توسط بیمه «ما» به این فرد پرداخت شد.

پلنگ

به گزارش کسب و کار نیوز،«عبدالوحید ریاضی‌فر»، معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان در این مراسم گفت: اقدامات صورت گرفته می‌تواند برای حفاظت از زیرگونه در معرض خطر انقراض پلنگ ایرانی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و برنامه جامع بیمه پلنگ ایرانی به عنوان یکی از عوامل مهم کاهش تعارضات به شمار می‌آید.

وی افزود: فکر می‌کنم بیمه «ما» علاوه بر ورود روی گونه ارزشمند پلنگ در حوزه تنوع زیستی، می‌تواند در حوزه سایر حیات وحش نیز ورودی موفقیت‌آمیز داشته باشد و به محیط زیست کشور کمک کند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان تصریح کرد: این اقدام خوب و ارزشمند باید پایدار بماند و ما در اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان می‌کوشیم که موارد مثبت عملکرد این بیمه را در خصوص حمایت از پلنگ ایرانی را به سازمان مرکزی منعکس کنیم.

در ادامه مدیر بیمه‌های مسئولیت بیمه «ما» نیز گفت: با توجه به اعتقاد قلبی به مسئولیت مدنی و اجتماعی، همچنین اهمیت حفظ محیط زیست، برنامه‌ریزی برای انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط‌زیست صورت پذیرفت و به مدت دو سال همه خسارت‌های ناشی از حمله پلنگ به افراد و احشام در سراسر کشور پرداخت کرده‌ایم که این مبلغ تاکنون در حدود پانزده میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مهندس رضی ادامه داد: البته قرارداد حمایت از پلنگ ایرانی تا پایان سال ۹۶ بود و در حال رایزنی با سازمان حفاظت محیط زیست هستیم تا بتوانیم مجدداً این قرارداد را تمدید کنیم اما نیازمند این هستیم تا کمک‌هایی هم از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به بیمه ما بشود، به هر حال این بیمه یک بنگاه خصوصی است و نیاز به حمایت برای این فعالیت مثبت دارد و در همه شرکت‌های بیمه، با قبول ریسک و مخاطرات موجود، احساس امنیت و اطمینان برای مردم تضمین می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست گلستان نیز در حاشیه این مراسم گفت: عملکرد این بیمه برای حمایت از پلنگ ایرانی در طول دو سال گذشته قابل تحسین است و ما از این حرکت در راستای حفاظت از حیات وحش، حمایت می‌کنیم.

«امیر عبدوس» تصریح کرد: هر چند خسارت از ناحیه پلنگ در اثر ورود انسان به زیستگاه پلنگ بوده نه ورود پلنگ به زیستگاه انسان، شرکت بیمه «ما» به صورت داوطلبانه و رایگان مسئولیت پرداخت این خسارت را به عهده گرفته و تاکنون به خوبی نسبت به ایفای مسئولیتی که پذیرفته عمل کرده است که این جای تقدیر و تشکر از مسئولان این شرکت دارد.

وی گفت: حتی در مواردی که به نظر می‌آمد خسارت وارده از ناحیه گرگ باشد، اما این بیمه با پرداخت بخشی از خسارت که معمولاً با رفتار پلنگ همخوانی دارد، موافقت کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سال ۱۳۹۴ میان سازمان حفاظت محیط زیست و بیمه ما منعقد شد، این بیمه به‌صورت داوطلبانه و در راستای مسئولیت اجتماعی و محیط زیستی خود، مسئولیت پرداخت خسارت زیان‌دیدگان از پلنگ ایرانی را برعهده گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.