صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / فنایی: اگر صعود می‌خواهیم باید ریشه‌ای عمل کنیم/ گروه ایران با تمام گروه‌ها متفاوت بود
فنایی: اگر صعود می‌خواهیم باید ریشه‌ای عمل کنیم/ گروه ایران با تمام گروه‌ها متفاوت بود

فنایی: اگر صعود می‌خواهیم باید ریشه‌ای عمل کنیم/ گروه ایران با تمام گروه‌ها متفاوت بود

دروازه‌بان پیشکسوت فوتبال می‌گوید اگر واقعا فوتبال ایران می‌خواهد صعود از گروه را در جام جهانی تجربه کند، باید برنامه‌ریزی بلندمدت داشته‌ باشد.

دیدار تیم‌های ایران و پرتغال سومین بازی مرحله گروهی

داوود فنایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد علیرضا بیرانوند در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد: خوشبختانه بیرانوند و سایر بازیکنان تیم ملی کشورمان توانستند عملکرد خیلی خوبی در سطح جهان به نمایش بگذارند. در برخی از بخش‌ها هم‌چنان ضعف داریم که البته این موضوع به ساختار فوتبال‌مان برمی‌گردد.

او افزود: وقتی به دنبال صعود از گروه خود در مسابقات جام جهانی هستید، قطعا به یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و ۱۰ ساله نیاز دارید. ما هنوز آرزوی رفتن به المپیک داریم، به دنبال فینالیست شدن در جام ملت‌ها هستیم اما این‌ها هیچکدام اتفاقی رقم نمی‌خورند و برای رسیدن به هر موفقیتی باید برنامه‌ریزی و امکانات داشت.

فنایی درباره تمدید یا قطع همکاری با کیروش خاطرنشان کرد: من رییس فدراسیون فوتبال نیستم و نمی‌توانم در این رابطه صحبت کنم.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس در رابطه با درگیری‌های لفظی این روزهای کی‌روش و برانکو گفت: این دو نفر به عنوان دو خارجی به هم پریده‌اند. در صحبت‌های هر دو طرف هم کلی کد و اسم وجود دارد، اگر اتفاقاتی در پشت پرده رقم خورده چرا هیچ‌کس ورود نمی‌کند؟ اگر این صحبت‌ها در خصوص یک ایرانی گفته می‌شد چه می‌کردیم؟

فنایی گفت: صحبت‌های دو طرف باید هرچه سریع‌تر بررسی شود و اگر این اتفاقات رقم خورده و این دو نفر چنین کارهایی کرده‌اند، هر دو را باید از فوتبال ایران اخراج کنیم. یکی می‌گوید تو بیت‌آشور را آوردی، دیگری می‌گوید ماجرای اوکراینی‌ها آن‌طور بود.

مربی گلرهای پدیده در رابطه با مقایسه عملکرد کره جنوبی و پیروزی این تیم در برابر آلمان با عملکرد ایران در گروه B تصریح کرد: اصلا دیدار کره جنوبی و آلمان که با دیدارهای ایران قابل مقایسه نبود. کره جنوبی تیم اوت‌شده بود و استرسی نداشت، به اضافه اینکه گل‌های کره جنوبی در آن دیدار هم کاملا اتفاقی بود و روی هنر و توان خلق موقعیت کره‌ای‌ها که به ثمر نرسید. وضعیت گروه ما با سایر گروه‌ها به معنای واقعی متفاوت بود.

فنایی گفت: آرژانتین و ژاپن با ۴ امتیاز صعود کردند اما ما با ۴ امتیاز متاسفانه صعود نکردیم. باید ریشه‌ای کار کنیم تا در نهایت موفق باشیم. باشگاه ایرانی باید خوابگاه داشته‌ باشد، باید امکانات داشته‌ باشد، باید آکادمی خوب داشته‌ باشد. اگر این اتفاقات رقم خورد شک نکنید ما پیشرفت می‌کنیم، اما وقتی زیرساختی نیست، چطور باید توقع موفقیت داشته‌ باشیم؟ کره جنوبی و ژاپن در ۱۶ سال قبل میزبان جام جهانی بودند، ما پس از ۱۶ سال به نصف نقطه‌ای که آن‌ها بودند رسیده‌ایم؟ 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.