صفحه اصلی / استان ها / لرستان / با طرح تسهیل‌گری هویت خاصی برای محلات حاشیه‌نشین تعریف می‌شود
با طرح تسهیل‌گری هویت خاصی برای محلات حاشیه‌نشین تعریف می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

با طرح تسهیل‌گری هویت خاصی برای محلات حاشیه‌نشین تعریف می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: 10 محله به‌عنوان پایلوت در شهرستان خرم‌آباد شناسایی شده و به همین تعداد دفاتر تسهیل‌گری نیز ایجاد می‌شود.

‌حبیب‌الله خجسته‌پور

‌حبیب‌الله خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: با اجرای طرح تسهیل‌گری هویت خاصی برای محلات به‌ویژه حاشیه‌نشین تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه  افرادی با مشکلات خاص در این محلات زندگی می‌کنند، افزود: وقتی محلات هویت خاصی نداشته باشند قطعاً مطالبه‌گری ویژه‌ای نمی‌توانند داشته باشند.

‌معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تأکید کرد: با راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری می‌خواهیم مطالبات مردم را واحد کنیم.

این مسئول عنوان کرد: این دفاتر با شناسایی نقاط قوت، ضعف، نیازمندی‌ها و درخواست‌ها مطالبات‌ آن‌ها را یکجا و به‌عنوان یک واسطه از دستگاه‌های اجرایی عملکردهایی را درخواست و در جهت رفع نقاط ضعف محلات تلاش می‌کنند.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه در وهله اول شناسایی محلات مهم است که دفاتر تسهیل‌گری با استقرار در محلات بتواند این شناخت اولیه را به دست آورند، بیان کرد: مطالبات پس از دسته‌بندی به دستگاه‌های عمرانی، زیرساختی، حمایتی و خدماتی ارسال می‎شوند تا بتوانند مشکلات را برطرف سازند.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف دفاتر تسهیل‌گری نهادسازی در این محلات است، گفت: بنا نیست این دفاتر تا ابد در این محلات ساکن شوند و در یک پروسه سه‌ساله نهادسازی کنند.

‌معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه مردم محلات در قالب این نهادها مطالبه‌گری و نیازمندی‌های محلات و افراد ساکن را پیگیری می‌کنند، یادآور شد: ۱۰ محله به‌عنوان پایلوت در شهرستان خرم‌آباد شناسایی شده و به همین تعداد دفاتر تسهیل‌گری نیز ایجاد می‌شود.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت سمن‌ها  برای تأسیس دفاتر تسهیل‌گری ضرورت دارد، افزود:

وی گفت: یکی از مشکلاتی که داریم مراکز متعدد صدور مجوز سمن‌هاست که در لایحه پیشنهادی بناست متمرکز شود  و در یک مرکز که احتمالاً وزارت کشور باشد قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین دسترسی به آمار دقیقی نداریم، ۴۰۰ سمن در استان داریم که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، زیست‌محیطی، خیریه، مبارزه با مواد مخدر و… فعالیت دارند و رشد قابل‌توجهی داشتند که امید می‌رود با تصویب لایحه مذکور در مورد صدور مجوز و نظارت بر عملکرد در یک مرکز واحد مستقر شوند و بتوانیم ارائه خدمت داشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.