صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال داریم
۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال داریم

معاون استانداری کرمانشاه:

۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال داریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: امسال حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت داریم که فرصت مناسبی برای بهبود وضعیت اشتغال استان است.

رحیمی

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا رحیمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به نرخ بالای بیکاری استان اشاره کرد و گفت: با وجود کارهای بزرگی که طی این سالها صورت گرفته و صنایع بزرگی  که در استان ایجاد شده، بیش از ۲۰ سال است کرمانشاه نرخ بیکاری بالایی دارد.

وی اظهار کرد: یکی از کارهایی که می تواند به بهبود وضعیت اشتغال استان کمک کند ایجاد صنایع زیرمجموعه واحدهای بزرگ صنعتی استان نظیر پتروشیمی ها و خودروسازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رحیمی با بیان اینکه فرهنگ کار نیز در استان پایین است، گفت: باید جهت ارتقاء فرهنگ کار در استان همه ظرفیت ها را بکار بگیریم.

معاون استانداری کرمانشاه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقاء مهارت نیروهای کار را نیز از دیگر راهکارهای بهبود وضعیت اشتغال استان عنوان کرد.

رحیمی به لزوم بهبود فضای کسب و کار استان نیز اشاره کرد و گفت: باید موانع فرا روی فعالیت کارآفرینان و سرمایه گذاران را برداریم تا شاهد سرمایه گذاری مناسبی در استان باشیم.

وی بر لزوم پرهیز از خام فروشی نیز تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم مواد معدنی و دیگر تولیدات استان در بخش های مختلف به صورت خام از استان خارج شود.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: بخش زیادی از تحقق این شعار به واحدهای تولیدی بر می گردد. مردم به دنبال خرید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستند و اگر واحدهای تولیدی بتوانند خواست آنها را تامین کنند مطمئنا تولیداتشان خریدار خواهد داشت.

رحیمی همچنین با بیان اینکه شرایط خوبی در استان برای حمایت از کارآفرینان وجود دارد، گفت: حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف داریم که می توان از این ظرفیت در جهت بهبود وضعیت تولید و اشتغال استان استفاده کرد.

وی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی برای کمک های فنی و اعتباری تخصیص داده ایم تا نرخ سود تسهیلات را کاهش داده و مشوقی برای کارآفرینان باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.