صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۹۷ـ۹۸/ برگزاری جشنواره تجربیات برتر در مدارس
شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۹۷ـ۹۸/ برگزاری جشنواره تجربیات برتر در مدارس

مدیرکل آموزش مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خبرداد

شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۹۷ـ۹۸/ برگزاری جشنواره تجربیات برتر در مدارس

مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، گفت: رویکرد مهارت محوری مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در مدیریت مدارس غیردولتی در سطح کشور است.

مدرسه غیر انتفاعی

به گزارش کسب و کار نیوز، «مجید طهرانیان» در نشست با موسسان مدارس غیردولتی و روسای ادارات آموزش و پرورش یزد،‌ اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش از مسیر تئوری محور بودن باید به سمت مهارت محوری سوق پیدا کند؛ اگر قرار باشد نسل آینده نتیجه خوبی بگیرند این امر از طریق مهارت محوری محقق می‌شود.

وی یکی از ارکان سند آموزش و پرورش را آموزش مهارت در مدارس دانست و افزود: مدارس غیر دولتی باید در «مهارت آموزی» پیشتاز باشند.

مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین از برگزاری جشنواره تجربیات برتر در مدارس غیر دولتی خبر داد.

طهرانیان تصریح کرد: شهریه مدارس غیردولتی در کشور برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در تمام مقاطع به طور متوسط بین ۱۳ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: درصد افزایش میانگین شهریه‌های در دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت است.

وی میزان افزایش شهریه در پیش دبستانی را حداکثر ۲۲٫۴ و حداقل ۱۴.۴ بیان و اظهار کرد: همچنین این میزان در دوره ابتدایی حداکثر ۲۲٫۴ و حداقل ۱۵.۴ ، متوسطه اول حداکثر ۲۳ و حداقل ۱۲٫۳ و متوسطه دوم حداکثر ۲۰.۶ و حداقل ۱۱.۱ است .

مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه استان یزد در زمینه میزان افزایش شهریه در پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم در کشور به ترتیب ۶، ۱۲، ۶ و ۲ اعلام کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: مدارس غیر دولتی به عنوان بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت دارند.

عباسعلی دانافر اظهار کرد: ظلم است نگاه به مدارس غیر دولتی نگاه اقتصادی و سودجویانه باشد زیرا اگر این نگاه بود موسسان این مراکز در حوزه تعلیم و تربیت وارد نمیشدند.

وی افزود: هدف سند تحول بنیادین تبدیل آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی صرف به یک نهاد برای تربیت اجتماعی دانشآموزان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این سند تربیت دینی و اخلاقی- تربیت سیاسی و اجتماعی- تربیت زیستی و بدنی- تربیت هنری و زیبا شناختی- تربیت اقتصادی و حرفه‌ای- تربیت علمی و فناوری ساحت‌هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.