صفحه اصلی / استان ها / قزوین / صدور مجوز احداث ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی در قزوین
صدور مجوز احداث ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی در قزوین

معاون اقتصادی استانداری اعلام کرد

صدور مجوز احداث ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی در قزوین

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: تاکنون مجوز احداث 3000 مگاوات نیروگاه بادی در استان صادر شده که یک هزار مگاوات آن وارد فاز اجرایی شده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، منوچهر حبیبی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ساخت نیروگاه بادی در استان قزوین با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های طبیعی این بخش به‌خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در سه ماه آینده ۱۰۰ مگاوات نیروگاه برق بادی در استان راه‌اندازی خواهد شد و از واحدهای صنعتی انتظار داریم با استقبال از این طرح نسبت به ساخت نیروگاه مستقل و فروش تضمینی آن به دولت اقدام کنند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: در استان قزوین مجوز ایجاد ۳۰۰۰ مگاوات انرژی بادی صادر شده که هزار مگاوات وارد فاز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: ۱۱ مجوز نیروگاه انرژی بادی در کشور صادر شده که یک مورد در شهرستان بوئین‌زهرا به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات است که زمین لازم تأمین‌شده که می‌تواند نیازهای منطقه را تأمین کند.

حبیبی تصریح کرد: در خصوص بندر خشک هم لازم است کارگروهی به دبیری راه و شهرسازی و مشارکت اتاق بازرگانی تشکیل شود تا کارها شتاب گیرد و در این زمینه مشارکت و دیدگاه بخش خصوصی ضروری است.

بندر خشک بر اساس سند آمایش است

حبیبی گفت: در ایجاد بندر خشک که از اولویت‌های مهم اقتصادی استان است باید بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی ورود کند و تصمیم لازم گرفته شود.

وی اضافه کرد: ایجاد بندر خشک می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند و باید از توانمندی و ظرفیت اتاق بازرگانی به‌خوبی استفاده شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: ایجاد بندر خشک کاملاً بر اساس سند آمایش سرزمین تهیه‌شده و می‌تواند به اشتغال پایدار استان کمک کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.