صفحه اصلی / استان ها / لرستان / وجود ۱۷۷ هزار هکتار منطقه حفاظت شده در لرستان
وجود ۱۷۷ هزار هکتار منطقه حفاظت شده در لرستان

وجود ۱۷۷ هزار هکتار منطقه حفاظت شده در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از وجود 177 هزار هکتار منطقه حفاظت شده در استان خبر داد.

ایران زیباست؛ طبیعت منطقه حفاظت شده «آینالو»

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: لرستان ۱٫۷ درصد مساحت کشور و ۲۵ درصد تنوع زیستی آن را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه لرستان یکی از استان‌های برتر کشور به لحاظ فون و فلور است، افزود: مساحت مناطق تحت مدیریت استان حدود ۱۷۷ هزار هکتار و شکار و صید ممنوع ۲۵۰ هزار هکتار است. 

فتحی بیرانوند به پیگیری‌های این اداره کل برای ارتقا و افزایش سطح مناطق حفاظت شده استان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای ارتقای مناطق شکار و صید ممنوع به کار بسته‌ایم تا با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست این مناطق را به مساحت تحت حفاظت اضافه کنیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: با تمام قدرت از انجام هرگونه تخریب و دست‌درازی به محیط زیست جلوگیری می‎کنیم و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه دستگاه قضا در استان به صورت ویژه با اداره محیط زیست همکاری دارد و به پرونده تخلفات زیست محیطی در اسرع وقت رسیدگی می‌شود. 

فتحی بیرانوند از جمله چالش‌های محیط زیست در استان را آتش‌سوزی، پدیده ریزگردها، تخریب جنگل‌ها، آلودگی‌های آب و خاک و… عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در حفاظت و حراست محیط زیست می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد و نمی‌توان از تاثیر مثبت تشکل‌های زیست محیطی چشم‌پوشی کرد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.