صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / تعالیم امام علی(ع) والاترین جامعه انسانی را شکل می دهد
تعالیم امام علی(ع) والاترین جامعه انسانی را شکل می دهد

امام جمعه موقت اهواز:

تعالیم امام علی(ع) والاترین جامعه انسانی را شکل می دهد

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ابعاد شخصیت امام علی(ع) گفت: اگر انسانها لیاقت داشتند که تحت تربیت امام علی(ع) قرار بگیرند می توانستند بالاترین جامعه انسانی را تشکیل دهند.

شهادت امیرالمومنین(ع)

آیت الله محسن حیدری در گفتگو با ایسنا، با تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: شخصیت امیرالمومنین(ع) همانند دیگر اولیا دو بعدی است. بعد نخست بعد ملکوتی و آسمانی است که دست بشر از شناسایی این نوع بعد کوتاه است و در این خصوص در روایتی آمده است که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند جز خدا و من کسی علی را نمی شناسد.

وی افزود: بعد دیگر شخصیت امام علی(ع) بعد انسانی است. محدثین و مورخین خصوصیات ایشان را به عنوان پدر، امام و کسی که سیره مشخصی دارد بیان کرده اند. این بعد شخصیت امام علی(ع) مایه الگوگیری برای انسانها است زیرا معصومین الگوی برتر انسانها هستند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: امیر المومنین(ع) به عنوان یک پدر، پدری حکیم، مهربان و دلسوز برای فرزندانش همسری وفادار و دارای مسئولیت بود. همچنین ایشان امامی عادل و مربی جامعه بود.

حیدری با اشاره به اینکه تعالیم امام علی(ع) می تواند والاترین جامعه انسانی را شکل دهد، بیان کرد: اگر انسانها لیاقت داشتند که تحت تربیت امام علی(ع) قرار بگیرند می توانستند والاترین جامعه انسانی را تشکیل دهند.

وی افزود: گرچه از نظر زمانی از تعلیم امام علی(ع) دور هستیم اما صحبتها و خطبه های ایشان در کتاب نهج البلاغه منعکس شده است و با مراجعه به این کتاب و احادیث می توانیم بهره های لازم را از مولای متقیان(ع) بگیریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.