پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رشد میلیاردی قراردادهای پژوهشی دانشگاه زنجان طی سال گذشته
رشد میلیاردی قراردادهای پژوهشی دانشگاه زنجان طی سال گذشته

معاون پژوهشی دانشگاه خبر داد؛

رشد میلیاردی قراردادهای پژوهشی دانشگاه زنجان طی سال گذشته

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان از رشد یک میلیارد و 700 میلیون تومانی قراردادهای پژوهشی دانشگاه زنجان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: برای سال جاری یک قرارداد پژوهشی میلیاردی برای دانشگاه زنجان منعقد شده است که امیدواریم به‌زودی تامین اعتبار شود.

افتتاح آزمایشگاه‌های مرجع داروسازی تهران شیمی با حضور رییس جمهور

دکتر ابوالفضل جلیلوند در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب، از رشد ۱۰۰ درصدی قراردادهای پژوهشی سال ۹۶ دانشگاه زنجان خبر داد و گفت: در سال ۹۵ مبلغ قراردادهای پژوهشی این دانشگاه حدود یک میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال گذشته با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده قراردادهای پژوهشی دانشگاه زنجان در حوزه زمین‌شناسی است،‌ تصریح کرد: خوشبختانه این دانشگاه توانسته جایگاه خوبی را در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی نظیر تایمز و QS به دست آورد و در رتبه‌بندی‌های داخل کشور نیز جزو دانشگاه‌های سطح دو قرار گرفته، ضمن اینکه از نظر فعالیت‌های بین‌المللی رتبه‌ اول را در بین دانشگاه‌ها کسب کرده است.

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان، تاکید کرد: آنچه که بعنوان انتظار وجود دارد این است که سهم این دانشگاه از پروژه‌های کلان ملی برآورده نشده است و رقابت سختی بین دانشگاه‌های بزرگ در این زمینه وجود دارد. اما خوشبختانه آخرین پروژه‌ این دانشگاه با اعتبار یک میلیارد تومانی منعقد شده که امیدواریم اعتبار آن به‌زودی تامین شود.

دکتر جلیلوند قرار گرفتن در ردیف دانشگاه‌های سطح یک را از مهم‌ترین اهداف دانشگاه زنجان عنوان کرد و گفت: اگرچه از نظر ما اشکالاتی به سطح‌بندی دانشگاه‌ها وارد است، اما تلاش می‌کنیم دانشگاه زنجان جزو دانشگاه‌های سطح یک کشور قرار بگیرد.

به گفته وی، دانشگاه زنجان در بحث سرآمدان اعضای هیات علمی روند رو به رشدی را داشته است، به طوری که سال گذشته ۶ مقاله از این دانشگاه در سطح بین‌المللی منتشر شد و در حوزه دانشجویی نیز بیشترین تعداد مشمولین جوایز بنیاد نخبگان استان با ۱۱۸ دانشجو به دانشگاه زنجان تعلق گرفت، ضمن اینکه در سال ۹۶ دو دانشمند برتر ISI از دانشگاه زنجان انتخاب شد.

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان از جذب ۱۰ محقق پسادکتری در دانشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان طی سه سال اخیر در دانشگاه زنجان افزایش یافته، به طوری که سالیانه ۲۰ نفر از این امکان استفاده می‌کنند.

دکتر جلیلوند همچنین از برنامه دانشگاه زنجان برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: علاوه بر این سعی می‌کنیم در دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) دوره‌های مشترک آموزشی برگزار کنیم، ضمن اینکه در حال حاضر با دانشگاه‌هایی نظیر چین، ترکیه،‌ روسیه، فنلاند و غیره تفاهم‌نامه‌هایی را در عرصه‌های پژوهشی و آموزشی منعقد کرده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.