صفحه اصلی / استان ها / قزوین / «روح خدا» با الگو از قیام عاشورا هرگز زیر بار ذلت نرفت
«روح خدا» با الگو از قیام عاشورا هرگز زیر بار ذلت نرفت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

«روح خدا» با الگو از قیام عاشورا هرگز زیر بار ذلت نرفت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: امام خمینی(ره) به‌عنوان نماد روح خدا در جامعه، ما را از رذالت خارج و به عزت رساند و با اقتدا به جد خویش امام علی(ع) و تبعیت از سیره قیام عاشورا شعار هیهات منه الذله را سرمشق خویش قرار داد و هرگز زیر بار ذلت نرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی با حضور پرشور مسئولان، خانواده معزز شهدا و ایثار گران و اقشار مختلف مردم شب گذشته در مسجد امام خمینی قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «محسن محمودی»، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم با تسلیت شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: سیره و زندگی امام علی(ع) الگویی به‌تمام‌معنا برای همه انسان‌های طالب کمال و فضیلت است، از این‌رو ما به‌عنوان شیعیان آن حضرت باید به‌راستی در مسیر پیروی از آن امام گام برداریم.

وی افزود: امام خمینی(ره) یکی از اسوه‌های فضیلت و شاگردان راستین امام علی(ع) است که در این دوران رهبری یک نهضت الهی را برای بیداری مردم و شکل‌گیری نظام سیاسی مقتدر مبتنی بر نظام ولایت‌فقیه در دست گرفت.

امام‌جمعه موقت ورامین تصریح کرد: امام راحل سیره علوی و سیره اهل‌بیت را به‌راستی جامه عمل پوشاند و می‌توان گفت هنر امام بهره‌گیری از سیره اهل‌بیت و اجرایی و عملیاتی کردن آن در طول زندگی خویش به شمار می‌رفت.

وی با تأکید بر این‌که آموزه‌های امیرالمؤمنین علی(ع) را باید همواره مورد توجه قرار داد، گفت: نامه امام علی(ع) به عثمان ابن حنیف استاندار بصره می‌تواند الگویی بسیار مهم برای مسئولان کشورمان باشد، چون در این نامه امام بر زندگی زاهدانه همراه با سادگی و دوری از زرق‌وبرق دنیا تأکید داشته و مسئولان را به توجه بیشتر به محرومان سفارش می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: امام خمینی(ره) با الگو گیری از سیره امیرالمؤمنین(ع) همواره همراه مردم و با مردم زندگی می‌کردند و عامل این فرامین بودند؛ چراکه در تأکیدات اهل‌بیت دنیا به ماری خوش‌خط‌وخال تشبیه شده است که اگر دل‌بسته آن بشوی آسیب می‌بینی.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: امام به‌عنوان نماد روح خدا در جامعه ما را از رذالت خارج و به عزت رساند و با اقتدا به جد خویش امام علی(ع) و تبعیت از سیره قیام عاشورا شعار هیهات منه الذله را سرمشق خویش قرار داد و هرگز زیر بار ذلت نرفت.

مقام معظم رهبری(مدظله) بااقتدار در مقابل تمامی توطئه‌ها ایستاده‌اند

وی با اشاره به سالگرد قیام پانزدهم خرداد گفت: یاران انقلاب در طول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و امروز هم در قالب شهدای مدافع حرم فرهنگ عاشورایی را در مسیر حرکت خود به‌عنوان سرمشقی بزرگ قرار دادند و با تبعیت از آن همواره برای اقتدار انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

محمودی افزود: امروز در سایر بلاد و کشورهای جهان شاهد رواج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی هستیم و همین موجب ترس دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا و اسرائیل از توسعه فرهنگ شهادت در جهان شده است.

این مسئول با تأکید بر این‌که جانشین امام خمینی(ره) همان سیره و راه را برای اقتدار هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفت، گفت: در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی انواع کودتا، فتنه، انحراف،‌ ترور و توطئه را شاهد بوده‌ایم و با این‌که امروز سوگوار داغ امام هستیم اما جانشین خلف ایشان مقام معظم رهبری(مدظله) بااقتدار در مقابل تمامی این توطئه‌ها ایستاده‌اند و اگر روح‌الله غروب کرد امام سید علی خامنه‌ای طلوع کرده است.

وی ادامه داد: با رحلت امام خمینی(ره) رسانه‌های دنیا و دنیای استکبار منتظر برچیده شدن بساط انقلاب اسلامی بودند اما با مشاهده رهبری داهیانه امام خامنه‌ای به این نتیجه رسیدند که نه تنها در روند انقلاب اسلامی وقفه‌ای ایجاد نشده بلکه گویی آیت‌الله خامنه‌ای همان امام خمینی(ره) است که چند سال جوان‌تر شده است.

دولت از مواضع کشورمان کوتاه نیاید

امام‌جمعه ورامین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: باید ملت‌های آزاده جهان قدرت نهضت بیداری اسلامی را بیش از هر زمان دیگر در این روز به نمایش بگذارند، چون امروز رژیم غاصب اسرائیل بیش از هر زمان دیگر در مقابل اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در حال ضعیف شدن است.

این مسئول با اشاره به این‌که هر کجا ما از روحیه استکبارستیزی خود عقب‌نشینی کرده‌ایم دچار ضرر و آسیب شده‌ایم گفت: در قضیه برجام تأکید امام خامنه‌ای در خوش‌بین نبودن به طرف‌های مذاکره‌کننده ایران بود و امروز شاهد خیانت آمریکا و عدم اطمینان دهی کشورهای اروپایی هستیم؛ لذا نباید به‌هیچ‌عنوان دولتمردان ما در این قضیه کوتاه بیایند و رفتاری ساده لوحانه داشته باشند.

محمودی گفت: امروز زمان آزمون‌وخطا نیست، چون ملت ایران توانایی ایستادگی در برابر تهدیدات دشمن را دارد، از این‌رو از دولت می‌خواهیم ضمن عدم مسامحه با دشمنان از مواضع کشورمان کوتاه نیاید.

وی بابیان این‌که امروز دشمنان در برابر صلابت ایران‌زمین گیر شده‌اند ازاین‌رو به سراغ جنگ نرم رفته‌اند، گفت: دشمنان امروز با تمام قدرت خود در این جبهه در حال مقابله با فرهنگ دینی و اعتقادات ما هستند از این‌رو ما وظیفه‌ای سنگین را برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان بر دوش داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: باید اعتقادات نسل جوان امروز را برای ایجاد آمادگی در برابر این توطئه‌ها تقویت کرده تا در برابر این فتنه‌ها محفوظ باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.