صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / امام خمینی(ره) از قدرتمندترین رهبران تاریخ بود
امام خمینی(ره) از قدرتمندترین رهبران تاریخ بود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

امام خمینی(ره) از قدرتمندترین رهبران تاریخ بود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این‌که امام خمینی(ره) نقطه‌ی آغاز انقلاب و کسی بود که نیروها را گرد یک اندیشه جمع کرد، گفت: امام خمینی از قدرتمدرین رهبران تاریخ بوده و او خواسته‌ها و ایمان مردم را در چارچوب ارزش‌های دینی و انسانی هدایت کرد.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام سیدرضا تقوی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب در مصلی اعظم تبریز با تاکید بر این‌که امام راحل یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر تاریخ است، اظهار کرد: امام(ره) شخصیتی است که توانست در یک دوران خاص حرکت عظیمی را به وجود آورد و لازم است که ما شخصیت‌هایی چون امام(ره) را برای مردم و به ویژه نسل جوان تفسیر کنیم.

وی با بیان این‌که تفسیر شخصیت امام(ره) نیازمند جلسات مختلف و متعددی است، خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی چون امام خمینی(ره)، ساده و معمولی نیستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در عمل هم نشان دادند که پای سخن و انقلابشان ایستاده‌اند، گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی است که اندیشه‌های دینی و اعتقادات مذهبی را در دورانی به صحنه آورد که شعار تمامی روشنفکران و دنیامداران در شرق و غرب مبنی بر پایان دین‌مداری و دین را افیون ملت‌ها دانستن بود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که امام خمینی(ره) در مدرسه‌ی فیضیه تربیت شده بود، تاکید کرد: فیضیه یک مدرسه نیست بلکه منبع فیض و فیاض فقه آل‌محمد(ع) است، قم نیز یک شهر نیست بلکه یک جریان فکری است که باید اندیشه‌های اهل‌بیت(ع) از این شهر بجوشد و نشت پیدا کند.

وی با بیان این‌که باید ریشه‌ی جریانی که امام(ره) از فیضیه شروع کرد را بدانیم، خاطرنشان کرد: “مسند مرجعیت” رمز موفقیت امام راحل بود و به واسطه‌ی همین مرجعیت بود که توانست این جزیره ثبات مستکبران را به یک آتشفشان مبدل کند.

وی با بیان این‌که امام راحل از مسند مرجعیت این حرکت(انقلاب) را به وجود آورد، یادآور شد: امام راحل هرگز از نیروی نظامی و قدرت قهریه در انقلاب استفاده نکرد و با سلاح فتوا به میدان آمد.

حجت‌الاسلام تقوی یادآور شد: امام راحل با انقلاب اسلامی ایران، زلزله‌ای به وجود آورد که نه تنها قم، تهران، تبریز، کرمان و… بلکه منطقه و جهان را لرزاند و همه در برابر این حرکت شگفت زده شدند که این شخصیت کیست که بر قلب‌ها سیطره پیدا کرده است؟ آری او امام خمینی(ره) بود که در مکتب امام صادق(ع) و در فرهنگ فقاهت فیضیه تربیت شده بود.

وی گفت: امام راحل دین را به گونه‌ای تفسیر کرد که مردم ایمان، اعتقاد و خواسته‌هایشان را سخنان امام(ره) می‌دیدند، لذا اینگونه بود که مردم در صحنه ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان، شهدا و خانواده معظمشان از همه بهتر امام راحل را شناختند، از این‌رو وقتی سخنی از امام(ره) می‌شنیدند، بی‌تاب می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که امام راحل ثابت کرد که اسلام می‌تواند در قالب یک ساختار و نظام حاکمیتی اداره کننده‌ی یک جامعه باشد، یادآور شد: امام(ره) تفکر اسلامی و فقاهتی خود را در قالب یک نظام پیاده کرد و این نظام مبتنی بر اسلام و فقاهت بود که توانست در برابر تمامی توطئه‌ها ایستادگی کند.

وی با بیان این‌که در دفاع مقدس با عراق نمی‌جنگیدیم بلکه با فرانسه، انگلیس، آمریکا، صهیونیست‌ها، کشورهای حاشیه خلیج فارس و… می‌جنگیدیم! گفت: بعد از آن هم تحریم‌مان کردند اما با رهنمودهای امام(ره) و جانشین ایشان سربلندانه پیروز شدیم.

وی افزود: بعد از ارتحال امام(ره) جانشین امام همچنان امت اسلامی را در منطقه و مستضعفان را در جهان رهبری می‌کنند و حقیقتا بعد از امام راحل، امام دیگری در صحنه حاضر شد.

حجت‌الاسلام تقوی به توطئه‌های ‌دشمنان در رابطه با اسلام هراسی اشاره کرد و افزود: خواستند جلوی رشد اسلام را بگیرند و یک عده گرگ صفت را به جان منطقه انداختند و نه تنها انسان‌ها بلکه میراث فرهنگی امت اسلامی را به آتش کشیدند اما انقلاب اسلامی ایران، نخواست که ملت‌های منطقه زیر ستم باشند و به کمک آنها شتافت.

وی گفت: می‌خواستند اسراییل دیگری را در منطقه ایجاد کنند، اما به زودی سوریه حتی از وجود آمریکا نیز پاکسازی خواهد شد. 

وی با تاکید بر قدرت فکر و اندیشه‌ی انقلاب اسلامی ایران گفت: امروز نیروهای امام(ره) که در این مکتب تربیت شدند، اعتاب مقدسه را نجات داده و نه تنها محور امید ملت‌های منطقه شدند، بلکه علاقه‌مندان به این فقه “لشکر فاطمیون و زینبیون” را به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: فکر امام زنده است و این انقلاب همچنان می‌خروشد و مغزها را بیدار و دل‌های غفلت زده را نورانی می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.