صفحه اصلی / استان ها / قزوین / گلایه از همکاری نکردن مسئولان با خبرنگاران در حضور امام جمعه قزوین
گلایه از همکاری نکردن مسئولان با خبرنگاران در حضور امام جمعه قزوین

گلایه از همکاری نکردن مسئولان با خبرنگاران در حضور امام جمعه قزوین

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه گاهی اصحاب رسانه از عدم همکاری مسئولان به این‌جانب گلایه می‌کنند، گفت: این گله‌ای است که من از آن‌ها دارم چراکه خبرنگاران نباید منتظر اذن دخول مسئولان و دعوت‌نامه از سوی آن‌ها باشند بلکه باید از هر راهی که می‌شناسند در راستای حق مردم و مطالبه‌گری آنان تلاش کنند.

امام جمعه قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم هم‌افزایی و دیدار صمیمانه با اصحاب رسانه استان که شب گذشته در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: نباید خبرنگاران منتظر این باشند که مسئولان آن‌ها را به دفتر خویش دعوت کنند بلکه باید به‌مانند آتش‌پاره‌ای باشد که در مسیر سؤال از مسئولان، طرح مشکلات، برملا کردن تخلفات موجود، بیان مشکلات مردم، پاسخگو کردن مسئولان و پیگیری آن قدم بردارند.

این مسئول ادامه داد: فرقی ندارد شخص مقابل شما امام‌جمعه شهر است یا مسئول دیگری بلکه باید با جسارت و کار انقلابی به‌گونه‌ای عمل کنید که مردم رسانه‌ها را ملجأ و پناه خود و محلی برای پیگیری مطالبات به‌حق خود بدانند.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: کار رسانه و اطلاع‌رسانی اقدامی است که پیش از این نیز در رسالت الهی بر پیامبران نیز دیده می‌شود لذا قدم برداشتن در این مسیر نیازمند این است که خبرنگاران در سلسله ارسال خبر از بدو زایش آن تا انتها حضوری مستمر داشته و در این راه کوتاهی و غیبت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به‌مانند حلقه‌های متعدد خبری به هم وابسته هستند، گفت: در این اکوسیستم خبری هر کسی در وظیفه خود کوتاهی کند بی‌شک موجب بی‌خبری و رکود جامعه خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جایگاه نماز جمعه یادآور شد: اینکه ما را به گروه و حزب خاصی منتصب کنند را اتهام و آفت بزرگی می‌دانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: جایگاه نماز جمعه جای فریاد مردم و دلسوزان و دل‌سوختگان در جامعه است لذا اعلام می‌کنم درب دفتر امام‌جمعه قزوین و نمایندگی ولی‌فقیه در استان به روی همه مردم باز است.

وی با بیان اینکه برخی با دامن زدن به این شبهه که با وجود فقر در جامعه نیازی به ساخت مسجد و مصلا نیست، ادامه داد: ابتدایی‌ترین کار برای حفظ کرامت مردم و نمازگزاران داشتن مصلا است لذا نباید با بیان چنین سخنانی ارزش کار خداپسندانه را زیر سؤال برد.

این مسئول تأکید کرد: قرار نیست به خاطر وجود مشکلات و تنگناهایی که همه به آن واقف هستیم از دیگر فعالیت‌های خیر و خداپسندانه خود را بکاهیم و مثلاً راه و جاده و مدرسه و بیمارستان نسازیم بلکه هیچ‌کدام مانع دیگری نیست و باید هر کاری در مسیر خود مورد توجه باشد و انجام شود.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: ساخت مصلا با همت خود نمازگزاران و مردم خیر انجام خواهد شد و کیسه درخواست ما هم به سمت نمازگزاران خواهد بود چراکه اعتقاد ما بر این است که مسجد و ‌مصلا را باید با پول پاک ساخت تا در این مکان مقدس در راستای حل و بیان دغدغه‌های مردم قدم مؤثر برداشته شود.

آیت‌الله عابدینی با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات مستمر با اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: این جلسات از جلساتی است که خستگی ندارد و حتی خستگی دیگر جلسات را هم از ما می‌گیرد ازاین‌رو حضور تمامی گروه‌های سیاسی و جناح‌های در راستای انقلاب اسلامی را در دفتر امام‌جمعه گرامی می‌داریم.

در پایان این دیدار صمیمانه که با گفت‌وشنود تعدادی از خبرنگاران در راستای بیان دغدغه‌ها، معضلات و راهکارهای خبرنگاران مدعو از گروه‌های مختلف سیاسی همراه بود، نماز مغرب و عشاء اقامه و خبرنگاران در ضیافت افطار آیت‌الله عابدینی روزه خود را باز کردند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.