صفحه اصلی / استان ها / گلستان / حضور فعال اسنپ در گرگان و چالش‌های پیش رو
حضور فعال اسنپ در گرگان و چالش‌های پیش رو

حضور فعال اسنپ در گرگان و چالش‌های پیش رو

شهر گرگان، به لحاظ جمعیت و مساحت، جزو مراکز استان‌های کوچک در ایران بشمار می‌رود، با این حال طبق اعلام حسین هزارجریبی، یکی از مدیران ارشد توسعه کسب‌وکار اسنپ، این تاکسی اینترنتی در بدو ورود خود به گرگان با موفقیت صد در صدی مواجه شده است.

اسنپ

به گزارش کسب و کار نیوز، اسنپ ابتدای امسال وارد شهر گرگان شد و هم‌اکنون به صورت مستقیم برای ۵۰ کارمند و به صورت غیر مستقیم برای بیش از ۱۱۰۰ راننده شغل ایجاد کرده است. این افراد همگی از بین مردم بومی گرگان به کار گرفته شده‌اند. همچنین ناوگان اسنپ به کمک سیستم‌های سنتی حمل‌ونقل در شهر گرگان آمده و بخشی مهمی از نیازمندی‌های حمل‌ونقلی مردم این شهر را برطرف ساخته است.

با این حال معاون سازمان حمل‌ونقل عمومی شهرداری گرگان اعلام کرده که هیچکدام از تاکسی‌های اینترنتی برای فعالیت پیش ما نیامدند و درخواست مجوز فعالیت نکردند و فعالیت آن‌ها در شهر با توجه به جوابی که دادگستری به ما داد، ممنوع است.

برخلاف گفته‌های این مقام مسئول، توسعه‌دهندگان اسنپ از مجوزهای رسمی خود و تعامل با مقامات شهر گرگان می‌گویند. به گفته حسین هزارجریبی ورود این سرویس به شهر گرگان کمی متفاوت بود. هزارجریبی توضیح می‌دهد:«پیش از شروع کار اسنپ در گرگان با فرماندار، معاونت دادستانی و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گلستان وارد مذاکره شدیم. طی این مذاکرات ضرورت ورود اسنپ به گرگان را شرح دادیم و مسئولان حمایت خود را اعلام کردند. در ابتدای راه‌اندازی سرویس اسنپ در گرگان مشکلی وجود نداشت. همین مسئله باعث شد که اسنپ با سرعت زیادی در بین مردم گرگان پذیرفته شود. رشد اسنپ در گرگان صد در صد بیشتر از انتظارات ما بود».

وی افزود: «اما با وجود مذاکرات اولیه بعد از مدتی مشکلات ما در این شهر شروع شد. دامنه این مشکلات به نارضایتی شهرداری و همچنین اتحادیه اتومبیل کرایه برمی گردد. اعتراضات این دو مجموعه مبنی بر این است که اسنپ باید مجوز از شهرداری گرگان داشته باشد. این موضوع از نظر ما معقول نیست، چراکه ما پروانه کسب از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی داریم و این مجوز به سرویس‌مان اجازه فعالیت در کل کشور را می‌دهد. به ما اعلام شده است که باید مجوزمان محلی شود. اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی نامه‌ای به رئیس محترم سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گلستان زدند و شماره‌ مجوز و نشانی دفتر ما را در شهر گرگان و نماینده رسمی شهر گرگان را تایید کردند.»

انتقاد اصلی مقامات شهری گرگان به بحث کیفیت و امنیت تاکسی‌های اینترنتی است. در حالی که راننده‌های اسنپ گواهی سوپیشینه دریافت می‌کنند و صلاحیت آنها طی ۷۲ ساعت از سوی پلیس بررسی می‌شود. بر اساس دغدغه‌های مخالفان اسنپ، در تاریخ ۸ خرداد، جلسه‌ای برای رسیدگی به فعالیت این سرویس در گرگان تشکیل شد. هزارجریبی اعلام می‌کند که در این جلسه شرکت کرده‌اند و جلسه دیگری نیز فردا در سالن جلسات دادگاه عمومی انقلاب مرکز استان گلستان برگزار می‌شود که حتما در آن نیز شرکت خواهند کرد.

مدیر ارشد کسب‌وکار اسنپ می‌گوید: «تلاش می‌کنیم با ارائه مستندات خود دغدغه دوستان را به حداقل برسانیم و مانند شهرهای قبل بیشترین همکاری را با راننده‌های آژانس و تاکسی خواهیم داشت. اولویت ما ابتدا جذب راننده از این دو سیستم است. چراکه به صورت تخصصی به بحث جابه‌جایی مسافر می‌پردازند. از طرفی باید اضافه کرد که شاید اسنپ بخشی از بازار سیستم‌های سنتی را بگیرد ولی بخش بزرگی از بازار خودمان را به واسطه قیمت مناسب‌تر و دسترسی راحت‌تر ایجاد می‌کنیم و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم. راننده آژانس و تاکسی سهم خودش را از بازار سنتی دارد و علاوه بر آن با استفاده از مزیت‌های اسنپ دسترسی‌اش به مسافر آسان‌تر می‌شود. تجربه ما نشان داده است که درآمد این افراد بعد از مدت کوتاهی افزایش پیدا می‌کند. سیستم اسنپ به گونه‌ای طراحی شده است که درآمد راننده را افزایش می‌دهد و توأمان هزینه سفر را برای مسافر کم می‌کند. به این ترتیب دو طرف بیشترین رضایت را خواهند داشت.»

نشست نمایندگان تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تاچ‌سی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، رئیس راهور، نماینده پلیس فتا، نماینده دادگستری، رئیس شورای شهر گرگان، نماینده سازمان حمل‌ونقل، نماینده سازمان تاکسیرانی به همراه تعدادی از صاحبان آژانس‌ها با موضوع نحوه اخذ مجوز و فعالیت تاکسی‌های آنلاین در شهر گرگان فردا برگزار می‌شود. باید منتظر ماند و دید این بار نتیجه مخالفت‌های محلی با تاکسی‌های اینترنتی به کجا می‌رسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.