صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ۹٫۸ درصد آمار مرگ و میر لرستان بر اثر سرطان‎ها و تومورهاست
۹٫۸ درصد آمار مرگ و میر لرستان بر اثر سرطان‎ها و تومورهاست

معاون ثبت احوال استان:

۹٫۸ درصد آمار مرگ و میر لرستان بر اثر سرطان‎ها و تومورهاست

معاون ثبت احوال لرستان گفت: 9.8 درصد آمار مرگ و میر استان بر اثر سرطان ‎ ها و تومورهاست.

سرطان کودکان

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ شفیعیان در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان بروجرد با اشاره به چهار عامل اصلی مرگ و میر در لرستان تصریح کرد: بیماریهای قلبی و عروقی با ۳۸٫۷، کهولت سن ۱۲٫۹، سرطان ‎ها و تومورها ۹٫۸ و تصادفات ۹٫۷ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۹۳ واقعه ازدواج در لرستان به ثبت رسیده که این آمار در مقایسه با سال پیش از آن کاهش ۱۲٫۷ درصدی نشان می‌دهد. در سال ۹۶ همچنین ۳۵۳۲ مورد طلاق به ثبت رسیده که این آمار در مقایسه با سال پیش از آن با کاهش ۲٫۹ درصدی همراه بوده است.

معاون ثبت احوال لرستان اضافه کرد: به ازای هر پنج واقعه ازدواج یک واقعه طلاق در لرستان به ثبت می ‌رسد، بنابراین ضروری است که با ریشه‎ یابی عوامل دخیل در این باره در راستای کاهش آمار طلاق تلاش کرد.

وی از ولادت ۳۴ هزار و ۷۴۹ نوزاد لرستانی در سال ۹۶ خبر و ادامه داد: این میزان نسبت به سال ۹۶ با آمار ثبت ۳۶ هزار و ۵۸۹ واقعه ولادت کاهش ۵ درصدی را نشان می دهد. از مجموع آمار ولادت نوزادان در سال ۹۶ در لرستان ۵۲٫۱ درصد را نوزادان پسر و ۴۷٫۹ درصد را نوزادان دختر تشکیل داده‌اند و به این ترتیب به ازاری هر ۱۰۰ دختر ۱۰۹ نوزاد پسر متولد شده است.

معاون ثبت احوال لرستان ادامه داد: از مجموع آمار واقعه ولادت در سال گذشته ۶۶٫۵ درصد ولادت‌ها شهری و ۳۳٫۵ درصد نیز روستایی بوده است. به این ترتیب سال گذشته به طور متوسط در هر ۲۴ ساعت ۹۵ نوزاد در لرستان متولد شده است که از مجموع آمار ولادت ‎ها ۵۱۶ مورد دوقلو و ۱۴ مورد نیز سه قلو بوده ‎اند.

شفیعیان اظهار کرد: نام ‎ های حسین، امیرعلی، علی، محمد و ابوالفضل بیشترین فراوانی نام را در بین نوزادان پسر و  فاطمه، زهرا، آوا، رها و نازنین زهرا بیشترین فراوانی نام را در بین نوزادان دختر داشته اند.

معاون ثبت احوال لرستان خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ همچنین ۸۷۴۰ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که نسبت به سال پیش از آن افزایش ۹٫۳ درصدی را نشان می دهد. همچنین از مجموع این آمار ۵۷٫۶ درصد را مردان و ۴۲٫۴ درصد را زنان تشکیل داده اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.