صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / مشکلات صنفی را نباید به بحران‌های اجتماعی تبدیل کنیم
مشکلات صنفی را نباید به بحران‌های اجتماعی تبدیل کنیم

دادستان اردبیل:

مشکلات صنفی را نباید به بحران‌های اجتماعی تبدیل کنیم

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: عذرخواهی یک مدیر اجرایی دردی را دوا نمی‌کند و باید در عمل مشکل چغندرکاران با کشت و صنعت برطرف شده و تبدیل به پرونده قضائی نشود.

ناصر عتباتی . دادستان اردبیل

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به بخشنامه‌های ابلاغی از سوی دادستان در مبارزه با قاچاق ارز و بحران‌های ناشی از این امر اظهار کرد: سیستم قضائی در بحث قاچاق به صورت جدی با سوداگران و عوامل مخل بازار ارز برخودر خواهد کرد اما به نظر می‌رسد با نگاه واقع‌بینانه و کارشناسی در سطح دولت باید این معضل به وجود آمده برطرف شود.

 
وی خاطرنشان کرد: در این مسیر گاه دولت به مسایلی دامن می‌زند که زمینه سوءاستفاده‌های شخصی از بازار ارز و التهابات ناشی از آن به وجود آمده در حالی که با مصوبات کارشناسی و منطقی می‌توان به حل این مشکل کمک کرده و با تامین ارز مورد نیاز از محل صادرات به قیمت مناسب مشکلات به وجود آمده را رفع کرد.

 
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به عذرخواهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی از بابت مشکل به وجود آمده بین چغندرکاران و کشت و صنعت اشاره کرد و گفت: این عذرخواهی مشکلی را حل نمی‌کند و بهتر است به صورت عملیاتی با پیگیری و جدیت مسئولان امر معضل به وجود آمده در این حوزه برطرف شده و حق و حقوق واقعی کشاورزان نیز پرداخت شود.

 
عتباتی افزود: بیش از ۶ ماه است که مسئولان در حل این مشکل وعده داده و امروز و فردا می‌کنند در حالی که کشاورزان حق و حقوق واقعی خود را می‌خواهند که شایسته نیست بروز چنین مشکلاتی به بحران‌های امنیتی و یا اجتماعی مبدل شود.

 
وی ادامه داد: در روزهای گذشته به عینه مشاهده کردیم که برآورده نشدن مطالبات کامیون‌داران مشکلاتی را در کشور رقم زد که نباید اجازه دهیم برآورده نشدن حق و حقوق صنوف و گروه‌های مختلف جامعه اسباب اعتراض‌های فراگیر و یا بحران‌های اجتماعی را رقم بزند.

 
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود هر چه سریعتر با رایزنی سازمان جهاد کشاورزی پرداخت مطالبات چغندرکاران از طرف کشت و صنعت مورد توجه قرار گرفته تا شاهد تبدیل این موضوع به پرونده قضائی نباشیم.

عتباتی گفت: با هماهنگی دستگاه قضائی پلیس آگاهی و پلیس مباررزه با قاچاق ارز تلاش‌هایی در استان آغاز شده تا با برخورد جدی با دلالان و واسطه‌گران در این عرصه مشکلات به وجود آمده برطرف و زمینه سهولت کار برای فعالان اقتصادی فراهم آید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.