صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / حل مشکل ارزی فاوا به همکاری جدی تر وزارت ارتباطات نیاز دارد
حل مشکل ارزی فاوا به همکاری جدی تر وزارت ارتباطات نیاز دارد

رییس جدید سازمان نظام صنفی یارانه ای در پاسخ به ایرنا

حل مشکل ارزی فاوا به همکاری جدی تر وزارت ارتباطات نیاز دارد

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تاکید کرد مشکلات ارزی، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را متاثر کرده و حل این مشکلات به گام های عملی و همکاری جدی تر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیازمند است.

«محمدباقر اثنی عشری» امروز (سه شنبه) در نشست خبری بیست و چهارمین دوره «الکام استارز» در پاسخ به خبرنگار ایرنا تاکید کرد «مشکلات ارزی صنعت فاوا به مرز بحران نزدیک و بدهی های ارزی شرکت ها انباشته شده است؛ بنابراین باید هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی شود».
اثنی عشری افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مسائل این صنف بسیار حساس است اما سازمان نظام صنفی از نوزدهم فروردین ماه امسال نامه های متعددی به وزارتخانه برای رسیدگی به مشکلات این صنعت ارسال کرده که تاکنون اقدام عملی ندیده است.
به گفته وی، از آغاز امسال تاکنون هنوز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسه ای برای طرح مسائل و مشکلات برگزار نشده است.
وی ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات را متولی این بخش می داند؛ بنابراین فعالان انتظار دارند این وزارتخانه گام های جدی تری برای حل مشکلات بردارد.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: انتظار می رود اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه اقدام هایی کرده است به صورت شفاف اطلاع رسانی کند تا فعالان در جریان قرار گیرند.
به گفته وی، کالاهای فناوری اطلاعات در فهرست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، به عنوان کالای لوکس طبقه بندی شده که این امر با پیشران توسعه بودن ارتباطات و فناوری اطلاعات ناهماهنگ است.
اثنی عشری گفت: بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ امسال از مشکلات ارزی بی نصیب نمانده است؛ به گونه ای که برخی شرکت ها ناگزیرند بخشی از هزینه های خود را به صورت ارزی پرداخت کنند که این مشکل آفرین شده است.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای از برگزاری جلسه ای با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نمایشگاه های بین المللی خبر داد که در آن تدابیری برای حل این مشکلات اندیشیده شده است.
به گفته وی، مقرر شد شرکت هایی که ناچارند بخشی از هزینه های خود را به طور ارزی پرداخت کنند به جای ارز، معادل ریالی آن را بپردازند.
دولت از بیست و یکم فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار ۴۲۰۰ تومان کلید زد و در روزهای گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز را اعلام کرد.
بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ از ششم تا نهم مردادماه امسال در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
یکی از سالن های این نمایشگاه به نام «الکام استارز»، مکان گردهمایی بهترین استارت آپ های ایرانی و خارجی است.

اقتصام*۲۰۷۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.