صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / ثابت کرده‌ایم که در مقابل عربده کشی‌های آمریکا تسلیم نمی‌شویم

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

ثابت کرده‌ایم که در مقابل عربده کشی‌های آمریکا تسلیم نمی‌شویم

دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره که مشروح آن امشب پخش شد، به بیان نظرات خود درباره ادعاهای آمریکا علیه ایران، سیاست‌های کشورمان در منطقه و جهان و نیز اوضاع در سوریه و یمن پرداخت و به سوالات خبرنگار این شبکه قطری نیز پاسخ گفت.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، بخش‌هایی از مصاحبه علی شمخانی با الجزیره روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد و شبکه قطری مشروح آن را امشب پخش کرد.

خبرنگار الجزیره مصاحبه خود را با پرسش درباره اظهار نظرهای جدید مسئولان آمریکا و به اصطلاح راهبرد جدید آمریکا در قبال کشورمان آغاز کرد که مدعی هستند اساس تعاملات آتی واشنگتن با ایران خواهد بود و پرسید موضع ایران در این باره چگونه است؟

شمخانی در ابتدا با عرض سلام و تبریک ماه مبارک رمضان به همه روزه داران گفت: آنچه که آمریکایی‌ها از آن به عنوان استراتژی جدید خود نام می‌برند اصلا نه استراتژی است و نه جدید. این طرح در واقع یک سری عربده کشی و هوچی‌گری از سوی مسئولان آمریکایی است که می‌خواهند از طریق آن شروط باطل خود را بر ما تحمیل کنند و این چیزی است که یقینا ما در ایران آن را رد می‌کنیم. ما در طول چهل سال گذشته و از زمان پیروزی انقلاب ثابت کرده‌ایم در مقابل چنین عربده کشی‌هایی تسلیم نمی‌شویم. آمریکا و ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شدند چون دیدند که این توافق ما را به سوی تسلیم شدن سوق نمی‌دهد و این چیزی است که اوباما هم پیشتر به دنبال آن بود و به صراحت گفت آمریکا آنچه را که از ایران می‌خواهد بدون شلیک حتی یک گلوله به دست خواهد آورد.

آمریکا وقتی از توافق هسته‌ای خارج شد فکر کرد که سه گام دیگر در پی این خروج برداشته خواهد شد. اول: اروپا نیز با آنها همگام خواهد شد و از برجام بیرون خواهد رفت.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.