صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ۸۰ درصد وقت مجلس روی دغدغه‌های اقتصادی متمرکز است
۸۰ درصد وقت مجلس روی دغدغه‌های اقتصادی متمرکز است

۸۰ درصد وقت مجلس روی دغدغه‌های اقتصادی متمرکز است

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت در چارچوب قانون انجام شود.

اقتصاد

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه امسال بر مسئله اقتصاد تمرکز کردیم و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید به این برسیم که از تولید ملی حمایت کنیم، اظهار کرد: نتیجه‌بخش شعار سال‌های گذشته، اثر تولید ملی در محصول ایرانی، ایجاد اشتغال، عدم مصرف کالاهای خارجی و جلوگیری از واردات و قاچاق کالاست که باید این موارد را اصل بدانیم.

وی ادامه داد: وقتی با این نقاط مشترک فارغ از هر دیدگاه سیاسی رسیدیم، اینجاست که ما اهمال شاهد نخواهیم بود.

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس بیان کرد: چنانچه مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذاریم و واقع‌بین باشیم و هدف شوم دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد کشور را با چشم عادی ببینیم از این اهمال‌کاری دست خواهیم کشید و به سمت‌وسوی یک نظارت واقعی و اثربخش پیش می‌رویم.

کاظمی ادامه داد: در قانون اساسی اختیاراتی به مجلس داده شده و در بعد قانون‌گذاری و بعد نظارت، هم تأکید امام است که مجلس را در رأس امور دانستند و هم تأکید مقام معظم رهبری که جایگاه مجلس را جایگاهی رفیع می‌دانند و تأکید اکید دارند که نظارت در چارچوب قانون انجام شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: غنی‌ترین و مترقی‌ترین جایگاه قانونی برای نظارت در حوزه کار قوه مقننه و مجلس است چراکه هم جامعه و هم مقام معظم رهبری بیشتر از ما انتظار دارد به بعد نظارتی و وظیفه نظارتی خودمان در چارچوب قانونی برای جلوگیری از انحرافات، اشکالات و ایراداتی که در کشور است عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بعد نظارت امیدواری و امید را در دل مردم ایجاد می‎کند و کارآمدی نظام را بالا می‌برد، اضافه کرد: در این بین ایراد اصلی این است که هم‌اکنون دغدغه واقعی مردم اقتصاد است و اشتغال، معیشت و مسائل اقتصادی به‌عنوان سرلوحه مشکلات جامعه امروز ماست، بخشی از آن به مدیریت ما و بخش دیگر به فشارهای استکبار و بیرون از مرزها برمی‌گردد.

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اعتقاددارم مقام معظم رهبری سه سال پیاپی، در سال اول شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، سال بعدی اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال و امسال حمایت از کالای ایرانی و با توجه به اینکه بحث اشتغال که سرلوحه جامعه ما قرار دارد استفاده از کالای ایرانی می‌تواند منجر به رونق تولید شود، حل پایه اصلی تولید و اشتغال در سایه همدلی بین قوا به انجام می‌رسد.

کاظمی با اشاره به اینکه مجلس جایگاه قانون‌گذاری برای ریل‌گذاری کشور است، اضافه کرد: نمایندگان نیز احساس مسئولیت و خلأ در جامعه را می‌کنند بنابراین جمع می‌شوند تا طرحی را تهیه و آن را قانون کنند و دولت را مکلف می‌کنند تا اجرایی شود.

او افزود: اعتقاد داریم با تعامل بین مجلس، دولت و قوا می‌شود با این مشکلات دست‌وپنجه نرم کرد و بر آن‌ها فائق آمد، این صمیمیت با هدایت رهبری دارد انجام می‌شود، نشست‌های بین سران قوا، مجلس و دولت صورت می‌گیرد و کمیسیون‌ها با اعضای دولت نظرات کارشناسی برای رفع ایرادات حوزه اقتصاد که دغدغه جدی مردم درست بوده کمک کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد وقت مجلس روی دغدغه‌های اقتصادی کشور متمرکز است؛ در تعامل با دولت، در تذکرات و در سؤالات در استیضاح‌ها، طرح‌ها و لوایح و همکاری که با دولت می‌کنند، این انگیزه را در مجلس می‌بینیم و آمادگی دارد و عالی‌ترین سطح تعامل و همدلی صمیمانه با دولت جهت رفع مشکلات مردم را داشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.