صفحه اصلی / استان ها / قزوین / هشدار دامپزشکی آوج در خصوص بیماری تب کریمه کنگو
هشدار دامپزشکی آوج در خصوص بیماری تب کریمه کنگو

هشدار دامپزشکی آوج در خصوص بیماری تب کریمه کنگو

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصول گرم سال و افزایش فعالیت کنه‌ها، خطر ابتلا به بیماری منتقله ناشی از فعالیت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند که یکی از این بیماری‌های مشترک بیماری تب کریمه کنگو است.

تب کریمه کنگو

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج امین یوسفی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصول گرم سال و افزایش فعالیت کنه‌ها، خطر ابتلا به بیماری منتقله ناشی از فعالیت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. یکی از این بیماری‌های مشترک بیماری تب کریمه کنگو است. تب کریمه کنگو بیماری ویروسی حاد تب‌دار و خونریزی دهنده‌ای است که مهم‌ترین ناقل ویروس این بیماری کنه هیالوما است.

وی ادامه داد: افراد در معرض خطر درگیر شدن با این بیماری شامل کارگران کشتارگاه، قصابان، کشاورزان، چوپانان، دامداران، زنان خانه‌دار، دامپزشکان، پزشکان و مشاغل وابسته بیمارستانی، به ترتیب بیشتر از دیگر رده‌های شغلی جامعه در معرض خطر هستند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج خاطرنشان کرد: مقاومت ویروس در برابر حرارت کم است و در دمای˚C 56 به مدت ۳۰ دقیقه از بین می‌رود. بنابراین پختن گوشت و یا پاستوریزه‌کردن شیر باعث از بین رفتن ویروس می‌شود، ضمناً ویروس می‌تواند در خون به مدت ۱۰ روز در دمای˚C 40 مقاومت کند.

وی اضافه کرد: عدم استفاده از دستکش، عدم شستشو و ضدعفونی وسایل کشتار دام، تماس غیر ضرور با دام‌ها، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات، بازی با کنه‌ها و له کردن آن‌ها با دست، خوردن جگر خام و گوشت دام تازه کشتار شده ازجمله مواردی هستند که مخاطره ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

یوسفی همچنین اضافه کرد: جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو، همشهریان موارد بهداشتی را رعایت و نسبت به سم‌پاشی جایگاه‌های نگهداری دام اقدام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.