صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / پیش نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور نهایی شد
پیش نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور نهایی شد

پیش نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور نهایی شد

سمینار نهایی سازی پیش نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور با حضور سردار جلالی و جمعی از معاونان سازمان پدافند غیرعامل و خبرگان این حوزه در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

سردار جلالی

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار غلامرضا جلالی در این سمینار با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: امیدواریم که بتوانیم در این فضا و جلسه کارشناسی و نخبگی و تعامل، مباحثی در این زمینه مطرح کنیم و به جمع بندی برسیم که بتواند مبنای ارتباط با حوزه پدافند غیرعامل در امورات و حوزه های فضایی باشد.

وی گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در تدوین چارچوب و رویکرد سند راهبردی موضوعات مختلف بصورت پیش فرض بر اساس اصول و سیاست ها و چارچوب هایی که رهبر انقلاب ابلاغ کرده اند، عمل می کند و در کنار آن، حوزه و عرصه های مختلفی با پدافند غیرعامل تطابق داده می شود و یک چارچوب و مفهومی از کارکردها و مجموعه‌ای از باید ها و نباید ها و رویکرد ها را در قالب سند راهبردی تعریف می کند.

جلالی تاکید کرد: باید دارایی های حوزه فضا را شناسایی و ارزش گزاری کنیم و در سطوح حیاتی، حساس، مهم دسته بندی کنیم و تهدیدات موثر بر آنها را بشناسیم و برای مقابله با تهدیدات، برنامه ریزی و راهکار ارائه شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد:اثر تهدید بر دارایی ها و وابستگی ها و نقاط آسیب پذیر و ضعف، ما را به سمت برخی پیامدها می برد که این پیامدها به لحاظ حفظ یا عدم حفظ تعادل دارای اهمیت است.

جلالی افزود: هدف ما در سازمان پدافند غیرعامل این است که آسیب پذیری ها را به سمت صفر میل دهیم و مخاطرات را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: هدفی که در تعریف مصون سازی دنبال می شود این است که دارایی ها در برابر آسیب ها پایدار باشد و با وجود تهدید، بتواند کارکرد خود را حفظ کند و این موضوع از نظر پدافند غیرعامل بعنوان یک هدف مطرح است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در تدوین سند راهبردی فضا، مطالعه محیطی یک موضوع با اهمیت است که باید به محیط داخل و خارج توجه شود. و همچنین بررسی شود چالش ها و مسائل حساس در فضا چه مواردی است و بر این اساس تهدیدات را بررسی، و سند راهبردی فضا تنظیم شود.

همچنین در ادامه این سمینار، حاضران در خصوصص کلیات سند از جمله اهداف، دستاوردهای تحقیق، صاحب منفعتان، مبانی و مستندات حاکم، جهت گیری بالادستی کلان در حوزه پدافند غیرعامل فضایی، مفاهیم و واژه های کلیدی، مطلوبیت های راهبردی پدافند غیرعامل در حوزه فضایی کشور، اهداف کلان پدافند غیرعامل در حوزه فضایی کشور در افق چشم انداز، شناخت و تجربه و تحلیل محیطی، اهداف راهبردی و عملیاتی پدافند غیرعامل در حوزه فضایی، مبانی و مستندات قانونی، دارایی های حیاتی و حساس فضایی و تهدیدات این حوزه بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.