صفحه اصلی / استان ها / زنجان / زولبیا و بامیه را فقط از قنادی‌ها بخرید
زولبیا و بامیه را فقط از قنادی‌ها بخرید

زولبیا و بامیه را فقط از قنادی‌ها بخرید

رئیس اتحادیه شیرینی‌پزان، بستنی و آبمیوه‌فروشان زنجان گفت: هیچ نظارتی روی بهداشت و طرز پخت زولبیا و بامیه‌ای که در جایی به غیر از قنادی‌ها عرضه می‌شود، صورت نمی‌گیرد .

زولبیا

رسول محمدی در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: پخت و عرضه زولبیا و بامیه در اماکنی به غیر از قنادی‌ها باید ممنوع باشد؛ چراکه حساسیت مواد غذایی علی‌الخصوص در فصل گرما بالا است و ممکن است نکات بهداشتی رعایت نشود؛ در واقع، محیط کار قنادی‌ها به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشت رصد می‌شود ولی زولبیا و بامیه‌ای که بدون مجوز پخت و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود ممکن است حاوی تخم‌مرغ یا خامه فاسد باشد .

وی ادامه داد: با فرا رسیدن ماه رمضان تقاضا برای برخی اقلام مثل زولبیا و بامیه و نان چایی افزایش می‌یابد و همین مسئله ممکن است زمینه را برای سودجویی و اقدام برای پخت در مکان‌های غیربهداشتی فراهم کند. از این‌رو، بهتر است شهروندان برای حفظ سلامت خود کالای مورد نیازشان را فقط از قنادی‌ها بخرند .

محمدی با اشاره به این‌که شماره تلفن ۱۲۴ آماده دریافت هرگونه شکایت از کیفیت و قیمت شیرینی‌های مختص ماه مبارک رمضان است، افزود: قنادی متخلف بدون شک توبیخ و یا حتی پلمب می‌شود ولی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌هایی که اقدام به فروش زولبیا و بامیه می‌کنند، هیچ ارتباطی با اتحادیه ندارند و نمی‌توان کیفیت اقلام فروشی را کنترل کرد. این در حالی است که حتی برخی اماکن غیرمجاز، شیرینی‌های کهنه را جمع‌آوری و خمیر می‌کنند و برای پخت با شیرینی تازه مخلوط می‌کنند .

وی تصریح کرد: اتحادیه قنادان استان زنجان خواستار آن است که تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت، معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی، اتاق اصناف و بازرسان نظارتی اصناف جلوی فروش زولبیا و بامیه را در فروشگاه‌هایی به غیر از قنادی‌ها بگیرند و در این رابطه کوتاهی نکنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.