صفحه اصلی / استان ها / لرستان / عبور سرمایه‌گذار لرستان از هفت خان رستم
عبور سرمایه‌گذار لرستان از هفت خان رستم

عبور سرمایه‌گذار لرستان از هفت خان رستم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: بانک‎ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی می‌کنند.

سرمایه گذاری گردشگری

به گزارش کسب و کار نیوز، گودرز امیری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با گلایه از اهمال‌کاری برخی بانک‎های استان، اظهار کرد: متقاضیان تسهیلات طرح‌های اشتغالزای روستایی در استان زیاد هستند و این درحالی‌است که بانک‌ها حاضر به رسیدگی طرح‌های آنان نیستند. در حال حاضر که مشتری داریم چرا بانک‌ها کوتاهی می‌کنند. قرار شد گروهی که شرایط دریافت تسهیلات ندارند به ما معرفی شوند.

امیری تصریح کرد: کلی‌گویی بانک‎ها قابل قبول و پذیرفتن نیست چرا که با بانک‌ها توافق کردیم و باید براساس این توافقات آمار و ارقام ارائه شود. اعتبار مشاغل خانگی استان مجموعاً ۱۶ میلیارد تومان بوده که بنا بود ۱۰ میلیارد تومان توسط بانک صادرات و ۶ میلیارد تومان توسط بانک ملی به متقاضیان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در ایجاد اشتغال استان داریم تسهیل نیافتن امور سرمایه‌گذاران است زیرا که آنان در چند اداره همچون راه و شهرسازی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، گرفتار می‌شوند. به عنوان مثال نماینده آب منطقه‌ای می‌گوید تخصیص نداریم اما پس از بررسی منطقه متوجه می‌شویم که ۵۰ تا طرح را بین ۱۰ تا ۱۵ سال قبل تخصیص دادند اما هنوز اجرا نشدند؛ بارها اعلام کردیم چنانچه طرحی انجام نشده و برنامه زمان‌بندی دارد چنانچه انجام نشده براساس موارد قانونی، لغو امتیاز و به افراد متقاضی جدید واگذار کنید که متأسفانه این اراده وجود ندارد.

امیری ادامه داد: اگر آب منطقه ای در تخصیص آب مشکل دارد از طریق وزارتخانه پیگیری کند و مشکل را حل کند ولی اینکه بخواهیم یک حرف غیرمنطقی به سرمایه‌گذاری که با انگیزه آمده در استان سرمایه‌گذاری کند بگوییم قابل قبول نیست. همچنین در مورد دیگری برای احداث هتل براساس توافقی که بین راه و شهرسازی و سازمان گردشگری کشور صورت گرفته است واگذاری اراضی براساس ماده ۲۱ گردشگری بلامانع است و بدون فراخوان امکان‌پذیر نیست، اما باز گاهی اوقات سرمایه‌گذار را برای طی مراحل اداری به اداره مربوطه ارجاع می‌دهیم باید هفت خوان رستم را طی کند در حالیکه سرمایه‌گذار این قدر حوصله ندارد که سرگردان بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان یادآور شد: انتظارمان این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی، این قضایا را حل کنند، اختلاف بین راه و شهرسازی و منابع طبیعی یکی از مشکلات جدی سرمایه‌گذاران در محدوده و حریم شهرهاست. اراضی که باید از طریق منابع طبیعی به راه و شهرسازی تحویل شود باید در مهلت مقرر تحویل داده و این اختلافات حل شود تا منجر به سرگردانی و بلاتکلیفی سرمایه‌گذار نشود.

استاندار لرستان گفت: بناست در اشتغال فراگیر ۴۶۳ طرح جذب و پرداخت‌ها در طول اجرای طرح انجام شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سید موسی خادمی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بیان کرد: هیچ کاری مهمتر از اینکه به امر سرمایه‌گذاری کمک کنیم وجود ندارد و در این راستا جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، راه و شهرسازی و… باید از سرمایه‌گذاری حمایت کنند. در شرایط کنونی که مشکل کشور بیکاری است، کاری مهم‌تر از حمایت از سرمایه‌گذاری نداریم. برخی اوقات موانعی دیده می‌شود که باید در جلسات مطرح کنیم تا حل و فصل شود.

خادمی با بیان اینکه قابل قبول نیست که ساخت هتلی ۲۰ سال در این شهر راکد مانده است، اضافه کرد: باید شرایط را برای حضور سرمایه‌گذار فراهم سازیم و شرکت‌های خدماتی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و… موظف هستند به کمک سرمایه‌گذاری بیایند.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید فیلدی برای سرمایه‌گذاری باز کنید و هر کسی با هر مرام و مسلکی باید حمایت و کمک کند، افزود: ما نباید با سرعت عادی کار کنیم چون از استان‌های دیگر عقب‌تر هستیم اگر قرار باشد جایگاهمان تغییر کند باید با سرعت بالاتر از آنها حرکت کنیم و مدیران را به این باور برسانیم که باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی درباره طرح کارورزی گفت: کارورزی هم کار خوبی است و هزینه‌ای برای کارفرما ندارد و در این راستا استان خوب عمل کرده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه چون لرستان استانی با بیکار بیشتر است باید سریع‌تر کارها انجام شود، ادامه داد: تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد ۶ درصد است و چنانچه نتوانیم آن را جذب کنیم قابل قبول نیست، حق نداریم پولی را از استان برگشت دهیم. تسهیلات اشتغال روستایی مربوط به روستاییان و از محل صندوق توسعه ملی است و نباید مورد سو استفاده برخی قرار گیرد.

خادمی با بیان اینکه اعتبارات اشتغال فراگیر و تسهیلات روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی با حمایت جدی دولت تخصیص داده شده است، افزود: تسهیلات روستایی و عشایری با نرخ ۶ درصد ارزان قیمت و خوب است و در جذب آن رقابت وجود دارد و تاکنون بخشی از آن جذب شده است.

وی تاکید کرد: باید تا پایان خرداد و اوایل تیرماه، همه منابع تخصیص داده شده جذب شود و البته سهمی برای بانک‌ها تعیین کردیم که هر هفته نسبت به جذب این منابع اقدام کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه از مجموع ۲۰۲ میلیارد تومان اعتباری که برای استان ابلاغ شده بین ۵۰ تا ۶۰ درصد آن جذب و مابقی در حال جذب است، اضافه کرد: همچنین بین ۵۰ تا ۶۰ درصد اعتبارات مشاغل خانگی جذب شده است و رقم وام پرداختی پنج میلیون تومان با بهره چهار درصد است. با وجود محدودیت‌ها و مشکلات مالی موجود در کشور چنانچه فردی دنبال کار باشد این منابع بانکی ظرفیت خوبی هستند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.