صفحه اصلی / استان ها / قزوین / اروپایی‌ها نمی‌توانند در برابر آمریکا از خود مقاومت نشان دهند
اروپایی‌ها نمی‌توانند در برابر آمریکا از خود مقاومت نشان دهند

نائب رئیس سابق کمیسیون تجارت بین‌الملل پارلمان اروپا:

اروپایی‌ها نمی‌توانند در برابر آمریکا از خود مقاومت نشان دهند

نائب رئیس سابق کمیسیون تجارت بین‌الملل پارلمان اروپا گفت: باید همه تلاش کنیم برجام باقی بماند اما از آنجا که صحبت پول و تجارت بسیار بزرگ در میان است فکر نمی‌کنم اروپای ورشکسته بتوانند در برابر آمریکا از خود مقاومت نشان دهند.

نشست

به گزارش کسب و کار نیوز،  «جولیتوکیزا» از کشور ایتالیا و نائب رئیس سابق کمیسون تجارت بین‌الملل پارلمان اروپا، سردبیری Pandora Tv و محقق و فعال حقیقت‌جو در خصوص ۱۱ سپتامبر در سلسله نشست‌های «قدس پایتخت همیشگی فلسطین» که با همکاری شبکه جوانان رضوی و بسیج رسانه استان، در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز رسانه‌های آمریکایی و اروپایی بیشتر تایم خود را به پخش تبلیغات و سرگرمی اختصاص می‌دهند. 

وی افزود: اگر بخواهیم این موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهیم باید بگوییم ۹۷ درصد اطلاعات و اخبار مربوط به تبلیغات و سرگرمی است به‌گونه‌ای که اصل خبرها و اطلاع‌رسانی‌ها در این میان گم می‌شوند. 

جولیتوکیزا با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی و اروپایی با دست‌کاری اصل اخبار تلاش دارند آنچه را به نفع است بازگو کنند عنوان کرد: من ۶ کتاب در خصوص ۱۱ سپتامبر نوشته‌ام اما روزنامه‌ها زمانی که مقاله‌ای در خصوص رژیم صهیونیستی نوشتم را به بهانه‌های مختلف چاپ نکرده و در آخر هم به من گفتند شما بهتر است بازنشسته شوید! 

این فعال ضد صهیونیستی ادامه داد: متأسفانه روزنامه‌نگاران جوان به سمت انتقاد نمی‌روند و اگر کسی هم در این وادی ورود پیدا کند اخراج می‌شود. 

نائب رئیس سابق کمیسون تجارت بین‌الملل پارلمان اروپا خاطرنشان کرد: باید زمینه آگاهی مردم از واقعیت موجود در جامعه فراهم شود لذا با راه‌اندازی یک تلویزیون خصوصی در ایتالیا با ۴ میلیون بازدیدکننده تلاش کردم در این مسیر قدم بگذارم. 

وی یادآور شد: این تعداد بازدیدکننده از تلویزیون Pandora Tv  نشان می‌دهد جوانان به دنبال اخبار واقعی هستند نه تبلیغات ازاین‌رو در این شبکه تلویزیونی به دنبال بیان واقعیات جهان هستیم. 

سردبیر Pandora Tv با بیان اینکه در اسرائیل موضوع آپارتاید بسیار مشهود است، عنوان کرد: متأسفانه در سایه تبلیغات بسیار مردم امریکا به اسرائیل به دیده تنها کشوری که دموکراسی در آن رعایت می‌شود نگاه می‌کنند درحالی‌که این‌گونه نیست و ما در حال جنگ برای نشان دادن واقعیت اسرائیل و اقدامات آن‌ها هستیم تا مردم جهان نسبت به آن دیدی روشن داشته باشند. 

این فعال ضد صهیونیستی با بیان اینکه به دلیل فعالیت‌های ضد اسرائیلی و تلاش برای روشنگری در خصوص رخدادهای فلسطین بارها تهدید به مرگ شده است، تصریح کرد: اگر خواهان بیان اعتقاد خود به‌صراحت در این میان باشیم خیلی سریع از کار بیکار می‌شویم. 

جولیتوکیزا  با اشاره به موضوع برجام و خروج ترامپ از آن تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از این قرارداد شاهد باقی ماندن ایران بر ادامه برجام هستیم چرا که اروپا نیز در این میان حق را به ایران داد.  باید همه تلاش کنیم برجام باقی بماند اما از آنجا که صحبت پول و تجارت بسیار بزرگ در میان است فکر نمی‌کنم اروپایی‌ها بتوانند در برابر آمریکا از خود مقاومت نشان دهند. 

کمک روزانه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا به اسرائیل

بنیان‌گذار و مدیر اجرایی مؤسسه اطلاع‌رسانی «اگر آمریکایی‌ها بدانند» با بیان اینکه اسرائیل منبع مالی خاصی ندارد، گفت: آمریکا روزانه ۱۰ میلیون دلار به اسرائیل کمک می‌کند که در ماه به رقم قابل‌توجه ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسد این در حالی است که بسیاری از مردم آمریکا از این واقعیت خبر ندارند. 

 «آلیسون ویر» از روزنامه‌نگاران آزاد آمریکایی، مؤلف و فعال ضد صهیونیست، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی مؤسسه اطلاع‌رسانی «اگر آمریکایی‌ها بدانند» و رئیس انجمن «National Interest» در این سلسله نشست‌های ضد صهیونیستی اظهار کرد: در آمریکا کسی نمی‌تواند در موضوع اسرائیل انتقاد و سخنی را بیان کند چرا که نیمی از میلیاردرهای آمریکایی و سران لیبرال و محافظه‌کار آمریکا یهودی و اسرائیلی هستند. 

وی با بیان اینکه اسرائیل منبع مالی خاصی ندارد، افزود: آمریکا روزانه ۱۰ میلیون دلار به اسرائیل کمک می‌کند که در ماه به رقم قابل‌توجه ۳۰۰ میلیون دلار می‌رسد این در حالی است که بسیاری از مردم آمریکا از این واقعیت خبر ندارند. 

ژورنالیست‌ ضدصهیونیست آمریکایی اعلام کرد: درباره فلسطین سانسور خبری شدیدی وجود دارد و من نیز مقالات بسیاری در خصوص سانسور اخبار و واقعیات کشتار زنان و کودکان در فلسطین توسط اسرائیل نوشته‌ام. 

بنیان‌گذار و مدیر اجرایی مؤسسه اطلاع‌رسانی «اگر آمریکایی‌ها بدانند» گفت: زمانی به مناظره‌ای در خصوص فلسطین و اسرائیل در دانشگاه برکلی آمریکا از سوی رئیس این دانشگاه دعوت شدم که بعد از پایان این نشست در یک پیام صوتی مرا تهدید کردند که دیگر سرکار نروم وگرنه کشته خواهم شد! 

آلیسون ویر با بیان اینکه برای آگاهی مردم غرب و آمریکا از واقعیات موجود در فلسطین و جنایات اسرائیل تاکتیک‌های بسیاری وجود دارد، افزود: سخنرانی، پخش مقالات و جزوات در میان مردم، نصب بیلبوردهایی برای محکومیت کمک روزانه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا به اسرائیل و روشنگری در فضای مجازی از جمله اقداماتی است که من برای روشنگری در این امر مورد توجه قرار داده‌ام. 

این مؤلف و فعال ضد صهیونیست اضافه کرد: آمریکا حق ندارد وقتی خود ناقض حقوق بشر در برابر سیاه‌پوستان و اقلیت‌های دینی و فکری است و این موضوع را رعایت نمی‌کند درباره حقوق بشر در دیگر کشورها سخن بگوید. 

وی با اعلام اینکه زمانی که در آفریقای جنوبی موضوع آپارتاید بسیار جدی بود کسی فکر نمی‌کرد زمانی برسد که این حکومت از بین برود اما بعد از چند سال این امر محقق شد، ادامه داد: در خصوص اسرائیل نیز می‌توان انتظار داشت که در آینده اتفاقات و تحولات اساسی رخ دهد و آگاهی مردم جهان شروع‌کننده تضعیف اسرائیل در جهان باشد.  

رئیس انجمن «National Interest» تصریح کرد: باید مردم امریکا و ایران با هم متحد شده و به این درک درست برسد که اسرائیلی‌ها عامل اصلی تفرقه‌افکنی در جهان هستند. 

آلیسون ویر به نقش رسانه‌ها در ارائه اطلاعات غلط به مردم آمریکا اشاره و بیان کرد: در وب‌سایت مؤسسه اطلاع‌رسانی «اگر آمریکایی‌ها بدانند» تلاش کرده‌ایم تا به‌صورت آماری دقیق از وضعیت و واقعیت اسرائیل و فلسطین و جنایات صورت گرفته در این سرزمین‌ها اطلاعات دقیقی را به مردم جهان بیان کنیم. 

بنیان‌گذار و مدیر اجرایی مؤسسه اطلاع‌رسانی «اگر آمریکایی‌ها بدانند» یادآور شد: درحالی‌که اسرائیلی‌ها ۱۳ برابر نسبت به واقعیت موجود اقدام به مظلوم‌نمایی می‌کنند اما در رسانه‌ها خبری از کشته شدن و فجایع صورت گرفته علیه مردم مظلوم فلسطین نیست.  

این ژورنالیست‌ ضدصهیونیست آمریکایی بیان کرد: اخباری که در آمریکا پخش می‌شود ترکیبی از ۲ موضوع است یا اطلاعاتی از واقعیت داده نمی‌شود و یا اخبار و واقعیات دست‌کاری می‌شود، برای مثال در خصوص تظاهرات غزه به‌دروغ آن را تظاهراتی خشونت‌آمیز می‌دانند و یا خبر از کشته شدن یک پسربچه ۱۲ ساله فلسطینی نیست. 

آلیسون ویر تأکید کرد: هرگز این واقعیت که اسرائیل غاصب فلسطین است در رسانه‌های آمریکایی و غربی بیان نمی‌شود و همه تفسیرها به‌گونه‌ای انجام می‌شود که به نفع اسرائیل باشد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.