صفحه اصلی / استان ها / قزوین / ضرورت تدوین برنامه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم

استاندار قزوین تأکید کرد:

ضرورت تدوین برنامه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم

استاندار قزوین بر ضرورت تدوین برنامه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم باهدف ماندگاری روستاییان در روستاها تأکید کرد.

استاندار قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز در جلسه کارگروه راهبردی- عملیاتی توسعه شهر مناطق محروم که با حضور بابایی صالح نماینده مردم شهرستان‌های آوج و بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات حوزه استاندار تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین دلایل وجود مناطق محروم در کشور نبود برنامه و عدم توجه به برنامه‌ریزی و اجرایی کردن آن در تصمیمات است.

استاندار قزوین افزود: با مروری به گذشته به این حقیقت می‌رسیم که در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌اندازه طول تاریخ در کشور خدمت‌رسانی صورت گرفته است ولی چرا باوجوداین امر هنوز ما شاهد مناطق محروم هستیم؟

وی بیان کرد: یکی از عمده‌ترین دلایل وجود مناطق محروم در کشور نبود برنامه و عدم توجه به برنامه‌ریزی و اجرایی کردن آن در تصمیمات است.

زاهدی ادامه داد: جمعیت ۷۶ درصدی روستاها در حال حاضر به ۳۰ درصد کاهش‌یافته است با توجه به اینکه دلیل بروز این امر عدم بررسی کارشناسی این مشکل است.

استاندار قزوین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل اینکه روستاییان به مهاجرت و سکونت در شهرها تمایل دارند این است که تنها به خدمت‌رسانی زیربنایی و عمرانی روستاها توجه شده است و به توانمندسازی روستاییان ولی به تقویت ابعاد زندگی، توسعهٔ و فضاسازی حوزه‌های فرهنگی؛ اجتماعی و اقتصادی در این مناطق توجه نداشتیم.

استاندار قزوین با تأکید بر به‌روزرسانی سند راهبری شهرستان‌های استان نیز بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی تا یک ماه آینده بررسی برنامه‌های خود را به معاونت اقتصادی اعلام کنند تا با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این سند اصلاح و در قالب یک برنامه مشخص به وزارت کشور ارسال شود.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: فراهم ساختن زمینه مناسب و اجرای برنامه‌های تشویقی برای حضور سرمایه‌گذاران در مناطق محروم استان یک ضرورت است که مدیران می‌بایست به آن توجه خاصی داشته باشند.

زاهدی ادامه داد: شهرستان آوج منطقه محروم در استان است که بایستی موردتوجه قرار گیرد ولی در خصوص افزایش اعتبارات تخصیص‌یافته به این شهرستان می‌بایست بررسی کارشناسی انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.