صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / سخنان رئیس جمهور احمق آمریکا برای مردم ایران تازگی نداشت
سخنان رئیس جمهور احمق آمریکا برای مردم ایران تازگی نداشت

امام جمعه تبریز:

سخنان رئیس جمهور احمق آمریکا برای مردم ایران تازگی نداشت

امام جمعه تبریز گفت: سخنان رئیس جمهور احمق آمریکا برای مردم ایران تازگی نداشت؛ چرا که در چهار دهه‌ی گذشته بارها با عهد شکنی، دروغ گویی و توطئه‌ی آمریکا آشنا شده بودیم.

محمد علی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: خداوند با توفیق خود، دشمن ما را از احمق‌ها قرار داده است و این تصمیم آمریکا نشان داد که آنان هیچ‌گاه مورد اعتماد نیستند، البته پیش از این مقام معظم رهبری در سال ۹۴ فرموده بودند که نباید فریب لبخند طرف مقابل را بخوریم .

وی ادامه داد: عهد شکنی آمریکا باعث شد کسانی که داخل کشور نسبت به آمریکا تردید داشتند به این نتیجه برسند که این کشور قابل اعتماد نیست و این موضوع نیز جای تبریک دارد. 

آل هاشم تصریح کرد: آمریکا در توافق نامه برجام امتیازات زیادی از ایران گرفت، ولی در مقابل ده‌ها مورد تحریم جدید علیه ما صادر کرد و در آخر از برجام خارج شد، امروزه تمامی آحاد جامعه باید از رهبری تبعیت کنند و حرف همه در مقابل آمریکا یکسان باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از همان اوایل انقلاب زمانی که دانشجویان لانه‌ی جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، تحریم‌ها و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران آغاز شد که البته باعث قدرتمند شدن اقتصاد و سر پا ایستادن کشورمان شد. امروزه هم با رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی می‌توانیم بار دیگر روی پای خودمان بایستیم.

وی با تاکید بر این‌که خروج آمریکا از برجام، نمایانگر شکست منطق مذاکره با این کشور است، گفت: آمریکا در توافق با متحدان غربی خود، بازهم نتوانست خوی استکباری خود را کنار بگذارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ایران با نرمش قهرمانانه که به توافق نامه برجام ختم شد، توانست توطئه‌ی آمریکا مبنی بر ایران هراسی را خنثی کند که در ادامه این کشور مستکبر روش‌های دیگر همچون ایجاد گروهک‌های تروریستی در خاورمیانه را پیش گرفت، البته این توطئه‌ها هم شکست خوردند.

وی با بیان این‌که آمریکا با نقض برجام به دنبال کسب رضایت لابی «عربی – صهیونیستی» است، بیان کرد: تمامی کشورها به جز لابی عربی – صهیونیستی به اقدام آمریکا در نقض برجام معترض هستند.

آل هاشم تصریح کرد: هر چند به متحدان غربی آمریکا اطمینان نداریم، اما آنان وارد آزمون بزرگی شدند و دو راه در پیش دارند؛ یا به دنیا نشان دهند که کشورهای مستقل و پایبند به قول و قرارهای بین المللی هستند و یا این‌که نشان دهند به آمریکا وابستگی دارند.

وی گفت: شکی نیست بار دیگر ملت مسلمان ایران با اتکا به قدرت الهی و وحدت و با به کار گیری ظرفیت‌های داخلی در زیر چتر ولایت فقیه بار دیگر طعم تلخ شکست و روسیاهی را به آمریکا و نظام سلطه می‌چشانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد: برادران حزب الله سوریه در دو روز گذشته بیش از ۵۰ موشک به قلب رژیم صهیونیستی پرتاب کردند و طبق پیش‌بینی مقام معظم رهبری، در آینده رژیم اشغالگر غاصب در دنیا وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر ضرورت حفظ محیط زیست، گفت: با محیط زیست، آن طور که با محیط خانه‌ی خود رفتار کرده و برای زیبایی آن در تلاش هستید، رفتار کنید.

وی با گرامیداشت هفته‌ی بسیج سازندگی، گفت: جهاد سازندگی اوایل انقلاب با دستور امام راحل تشکیل شد و وظیفه‌ی حل مشکلات کشاورزان و ایجاد راه روستایی، آبرسانی به روستاها، احداث خاکریز و پل در مناطق جنگی را برعهده داشت که در ادامه بعد از ادغام با وزارت کشاورزی نقش سازندگی آن کمتر شد و وظایف سازندگی آن به بسیج سازندگی سپاه محول شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بسیج سازندگی در ساخت و ساز مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی و ساخت مسکن برای اقشار بی بضاعت فعالیت‌های ارزنده‌ای دارد که بنده نیز از نزدیک در جریان خدمات آنان قرار دارم.

وی با اشاره به هفته‌ی هلال احمر بیان کرد: هلال احمر در تمامی سوانح و حوادث غیرمترقبه حضور یافته و وظیفه‌ی امدادرسانی به مردم را برعهده دارد. هلال احمر با تربیت انسان‌های فداکار به عنوان سفیر صلح و دوستی به عنوان فرشته‌ی نجات مردم عمل می‌کند که‌ باید قدردان این نهاد باشیم.

آل هاشم با انتقاد از خرید و فروش سگ‌های زینتی در تبریز، گفت: شایسته نیست در شهر متدین و مذهبی تبریز مغازه‌هایی برای خرید و فروش سگ‌های خانگی اختصاص یابند، نهادهای ذیربط باید به این موضوع ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که سرمان گرم کنسرت شده و همه چیز را فراموش کرده‌ایم، بیان کرد: این روزها در اکثر رستوران‌ها موسیقی زنده اجرا می‌شود، موسیقی زنده چه ربطی به برنامه‌های «تبریز ۲۰۱۸» دارد؟ گردشگران برای آشنایی با چهره‌ی اسلامی تبریز به این شهر سفر می‌کنند، ضرورت دارد متولیان امر به این موضوع رسیدگی کنند.

وی با اشاره به مهمانی ادارات مختلف در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ادارات حق ندارند از بیت المال افطاری دهند و هر جا که ادارات دعوت می‌کنند، شرکت نکنید.

امام جمعه تبریز با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه گفت: مساجد پایگاه‌های خوبی برای جمع شدن مردم هستند و ضرورت دارد اختلاف‌ها کنار گذاشته شده و تمامی نهادها برای جذب جوانان و گسترش برنامه‌های فرهنگی مساجد تلاش کنند، امروزه ما به تربیت جوانان انقلابی و حزب اللهی نیاز داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.